söndag 30 augusti 2009

Ett nytt kapitel

Efter en minst sagt hektisk humorhelg fylld med skratt, vin och sena nätter har jag varit ganska trött idag...
En vacker och solig söndag, och jag har strosat planlöst runt i stan, hejat fram en kompis i Tjejmilen och ätit en lång, ensam och väldigt sen lunch på Baresso.

Stannade upp lite under lunchen och funderade över mitt liv, och insåg att jag imorgon vänder blad och startar ett helt nytt kapitel.
Imorgon är nämligen den första "riktiga" dagen på mitt nya jobb, första dagen utan backup och jag ska nu för första gången klara mig själv - spännande! Det nya jobbet är totalt olikt mitt gamla. Jag byter bransch från kläder till träning, från ett kontor till en helt annan miljö och mitt sällskap förutom mina kollegor blir nu människor istället för bara en dataskärm.
Från och med imorgon är jag receptionsansvarig på ett gym mitt i Stockholm och jag är så uppspelt, förväntansfull och peppad att äntligen få börja jobba!
Känner mig redan hemma på min nya arbetsplats och kollegorna känns som en liten familj. Att få arbeta i en underbar miljö med det som är mitt stora intresse är nästan mer än jag någonsin hade kunnat önska.

Jag är övertygad om att mitt liv kommer att ta nästa steg på välmåendetrappan nu, och att hösten 2009 kommer att gå till historien som en av mitt livs bästa.
Förutom mitt nya jobb är kalendern full med en massa roliga saker och det pirrar i kroppen av bara tanken på att allt det här börjar imorgon klockan 04.45 när min klocka ringer!

Dags att skriva ner det sista inför jobbet imorgon, sen är det en stund på spikmattan och en natts bra sömn som behövs för att jag ska vara på topp om 8 timmar - nu kör vi!
Sov gott mina vänner...
Foto privat. Baressos seafood-sallad är magiskt god...

25 kommentarer:

  1. Önskar dej alla lycka min vän....åj va spännande med ett nytt jobb *L*
    Du fixar de ..
    Många kramar till dej...

    SvaraRadera
  2. Stort lycka till, men jag vet ju att du kommer klara det galant. Glöm inte att du snart måste lägga fram våran idé. Starta upp i Göteborg, ja tack :-)
    Kram min vän

    SvaraRadera
  3. U-N-D-E-R-B-A-R-T! Så många saker blir vad man gör det till och när du redan nu säger (vet?) att hösten kommer att gå till historien som en av ditt livs bästa så är det säkert så det kommer att bli. Lycka till imorgon och tusen kramar från mig! Godnatt!

    SvaraRadera
  4. Vinden blåser i rätt riktning nu tror jag :)

    Förstår att Du är Var det lika fint väder i Sthlm denna Tjejmil? Det brukar ju vara sol och rikgit varmt.

    Nyss hemkommen från första joggingrundan på 14 dagar, ska hoppa in i duschen och sedan se sammandraget från Tjejmilen på TV4 kl: 23.50..

    Ha nu en underbar dag på jobbet imorgon!

    SvaraRadera
  5. Åh vad spännande! Önskar dig stort lycka till imorgon. //Petra

    SvaraRadera
  6. Wow, vilken häftig känsla att vända blad och hoppa på en ny utmaning! Det kommer gå toppen, go girl!! Kramar

    SvaraRadera
  7. spännande!!! visst är hösten härlig med förändringar och nystarter av alla de slag! önskar dig all lycka till med nya arbetet, ska bli spännande att följa!

    SvaraRadera
  8. Åh grattis! Det jobbet är ju som klippt och skuret för dig!! Lycka till imorgon!

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Häftigt och superroligt!
    Lycka till söta Helena! Det kommer att gå fantastiskt bra!
    Kram
    /M

    SvaraRadera
  10. Åh, vad kul med nytt jobb! Lycka till! :)

    SvaraRadera
  11. Underbart. Vilken känsla det måste vara att få vakna upp till denna måndag; den första dagen i ditt nya liv!
    Önskar dig en massa lycka till både på arbetet och med allt du tar dig för!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Härligt att byta blad och göra något som du känner kommer passa dig så bra!

    Lycka till på din första dag!

    SvaraRadera
  13. god mat! vart ligger stället? lycka till på jobb! e det sats?

    SvaraRadera
  14. Åh vad härligt kul det låter! All lycka till första dagen på jobbet!

    SvaraRadera
  15. vet du!! det låter som ett grymt jobb!! verkligen! shit, jag skulle oxå vilja få vara i gymmiljö hela dagarna!! fatta vilken inspiration! =)

    grattis återigen till nya jobbet! =)
    de har tur som fått dig! =)

    SvaraRadera
  16. Vad spännande det låter! Alltid kul att börja om på nytt. Hoppas du får en bra första dag.

    SvaraRadera
  17. Lycka till! Hoppas att vi ses i någon svettig combat sal den här veckan. Kram

    SvaraRadera
  18. Glad för din skull! Carpe Diem !!

    SvaraRadera
  19. Fantastisk med et job, som samtidig er ens store passion! Tillykke!
    Kram

    SvaraRadera
  20. Va roligt det där lät! Önskar dig all lycka i världen! Många kramar!

    SvaraRadera
  21. Vad härligt med ett nytt jobb. Hoppas att det har gått bra för dig första dagen.

    SvaraRadera
  22. 1000 tack för din fina kommentar, det värmer! Och hoppas det gick bra för dig! Skulle också vilja byta datorn mot ett gym & massa människor istället ... Låter toppen
    Kram

    SvaraRadera
  23. Det är så härligt att läsa din blogg och bli påverkad av din härliga inställning. Ibland orkar man inte vara sådär positiv, då är det skönt att kunna hämta inspiration av någon annan! trevlig kväll!

    SvaraRadera
  24. lycka till :D
    låter som ett jobb som passar dig som handen i handsken :)

    kramelikram
    Maria

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)