lördag 15 augusti 2009

I skuggan av värmen...


Igår hyrde jag en film. För vilken gång i ordningen jag idag gick tillbaka till videobutiken utan att ha sett filmen vet jag inte - jag är verkligen hopplös!
Helt nytt var dock att jag den här gången bad på mina bara knän (ok då, han sa ja direkt...) om att få lämna den lite senare så att jag kunde gå hem och se den. Jag ville verkligen se den här filmen.
Sagt och gjort. Hem, åt en lätt försenad lunch (klockan 18...), hällde upp ett glas rött och kröp upp i soffan. En och en halv timme senare satt jag kvar där, men med totalt förändrad sinnesstämning.
Olidlig smärta. Svår kärlek. Vånda. Besvikelse. Ilska. Tårar. Men ändå på något sätt så vackert.
Jag kan verkligen rekommendera den här filmen, men med facit i hand så är det där glaset med rödvin minst sagt lite överkurs, det förstärker bara och gör filmen ännu tyngre än vad den redan är...inget för oss blödiga filmveklingar. Men se den, den är verkligen bra!

I detta nu skulle jag egentligen ha hejat på ett par kompisar som kämpar i Midnattsloppet, men inser såhär dryga 20 minuter efter start att jag faktiskt tänker ta min bok och krypa under täcket istället. En fantastiskt skön ensamdag och det vill jag inte förstöra med minus på sömnkontot inatt...
Dessutom är det inte långt kvar nu, inte många timmar till måndagen med stort M. Måndagen som är starten på något nytt. Hösten 2009 - jag är så peppad!

Sov gott mina vänner...

3 kommentarer:

  1. tack för filmtipset!
    härligt att du är laddad :D

    kram och härlig söndag på dig!

    SvaraRadera
  2. Ska absolut hålla titeln i minnet inför mörka höstkvällar framöver :)
    Hoppas att du får en härlig söndag och därefter en spännande nystart av kommande vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt, fler som är peppade inför hösten!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)