tisdag 18 augusti 2009

I stormens öga...

Igår var det alltså dags för förhandsvisning av nya Beck-filmen I stormens öga.
Efter ett syrefattigt och vansinnigt svettigt (snälla SATS Odenplan, bli klara med renoveringen...) BodyCombat-pass blev det en medhavd middag med min vapendragare i gymreceptionen. Sallad på kokt potatis, grönsaker, rökt lax och senapskesella - yummie!

Iväg till Park för att köa (perfekt tillfälle att prata av sig och reda ut allt som hänt sen sist vi sågs), och väl på plats i stolarna hälsades vi välkomna av filmens regissör Harald Hamrell. Han passade på att svara på lite frågor från publiken och gjorde också en uppskattad härmning av Persbrandt in action under inspelningen...kul bonus! Så hur var då filmen? Som obotlig Gunvald-älskare är det ju inte så svårt att gilla en film som till 95% fokuserar på detta fenomen till människa. Han får ovanligt stort utrymme och i en och en halv timme kretsar handlingen kring honom. Persbrandt är som vanligt lysande!
Filmen är i övrigt ganska annorlunda jämfört med de andra Beck-filmerna, något som Hamrell förklarar med att han den här gången har fått lite mer pengar att leka med, och filmen känns verkligen mer påkostad. Lite mer Hollywood, lite mindre sunkig b-polisfilm.

När jag och C lämnade bion konstaterade vi att den innehöll allt man behöver. Spänning, humor (Gunvalds oneliners blir bara bättre och bättre...) och lite tårar.
Jag tycker nog att det här är en av de bästa Beck-filmerna som har gjorts, och jag kan verkligen rekommendera er att gå och se den när den har premiär nästa vecka!

Någon annan som var där och har en åsikt om filmen?
Foton privata.

5 kommentarer:

  1. Oj va skoj att du fick gå å kika på den!!!! och ditt nya jobb: så ooootroligt roligt....du är verkligen värd detta...ja...det grundar jag på bloggen och den enda gången vi träffats men ändå:)

    Gunvald är härlig värre....räddar många kvällar i tv-soffan:)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Måste se den! Kul med nytt jobb!!!

    Självklart ses vi på torsdag Helena. Då blir det fight och grymt drag! :)

    SvaraRadera
  3. Hehe vad lustigt det är när alla tycker olika ändå. Jag gav ju mina förhandsbiljetter till mamma och bror och när de kom hem igår frågade jag vad de tyckte.. fick svaret att nja, den var väl sådär. Min bror svarade att dom jagade ju bara varandra. Båda är väldiga Beck-fantaster annars men det var väl just det att den var annorlunda. :)

    Tack så mycket för dina alltid så glada och peppande kommentarer, det värmer och det känns som att du är en sån som vet vad du pratar om också. :) Tack tack tack!

    SvaraRadera
  4. Trots att de flesta Beckfilmer följer samma mönster och är ganska förutsägbara, är det ändå filmer man (jag) ska se. Men denna lät lite annorlunda så kanske kan den faktiskt överraska. Jag kommer garanterat att se den i alla fall :)
    Kram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)