fredag 16 oktober 2009

Thursday tears...

...men det var inte ledsna sådana, utan tårar orsakade enbart av skratt. Mycket skratt. Obegränsat med skratt!
Det finns väl knappast någon som har läst min blogg ett tag som har missat att mina torsdagskvällar, utan undantag, spenderas på min vän Marcus nyöppnade Golden Circle Comedy Club?
Igår var det torsdag och alltså stod jag där igen. På min plats längst bak vid pianot, med ett glas rött i handen. En helt underbar stund på veckan!

Förra veckan gästades Golden Circle av Magnus Betnér, och då var stället fullproppat. Igår var det inte alls lika mycket folk och jag tog en stund att fundera över detta. Att vi människor lite för ofta tar det säkra före det osäkra.
Magnus Betnér är rolig, det vet alla, och då är det inte svårt att bestämma sig för att gå dit, betala 100 kronor och få sig ett garanterat skratt.
Igår var Anna-Lena Brundin där. Hyfsat stor komiker, minst sagt. Anton Körberg (jag var skeptisk och utgick ifrån att han var ännu en "kändisunge" som fått för sig att börja köra stand up), Agneta Wallin (who?), Teresa Tönisberg (who #2?) och Fredrik T Olsson (hört talas om honom, men aldrig sett...) var de andra som stod på scenen. Jag kan på ett sätt förstå att man inte lika självklart går dit en sån kväll.
Men tänk om säger jag bara! Jag gillar att se "nya" komiker och igår fick jag verkligen bevisat att det inte bara är våra största och mest kända som kan framkalla skrattkramp.
Anton Körberg - vilken överraskning! Han har kört stand up ca.15 ggr totalt, men är redan helt vansinnigt rolig! Fick totalt omvärdera min bild av honom. Han är verkligen inte bara en avdankad såpaskådis som råkar ha en känd pappa...
Fredrik T Olsson. Ser rätt intetsägande ut när han kliver upp på scenen, men jag kunde sen inte sluta skratta. Otroligt sköna utläggningar om helt vardagliga händelser och företeelser som gav mig mjölksyra i magen...
Totalt sett skrattade jag nog mer igår än förra veckan när "proffset" Betnér stod på scenen (även om han självklart är riktigt rolig...).
Vad jag egentligen vill komma fram till är att det ibland kan vara värt att satsa på lite osäkra kort, våga ge människor en chans. Det kan visa sig vara en riktig vinst!

Nästa veckan kommer en av svensk stand ups gamla rävar, Adde Malmberg, till Golden Circle. Han har med sig Råland Ulvselius (aldrig sett), Aron Flam (aldrig sett live), Marika Carlsson (love her!) och Emma Wessleus (who?), och jag ser redan fram emot nya skratt och nya sköna endorfiner!
Någon som vill följa med? Maila mig isåfall (helenateodora@hotmail.com) så drar vi ihop ett gäng! Är vi tillräckligt många som vill gå och dessutom är intresserade av att äta innan showen så ser vi till att boka ett bra bord vid scenen!

Unna dig själv ett gott skratt - det är du värd!
Foto privat. Anton Körberg in action...

5 kommentarer:

  1. underbart att få gå och lyssna på stand up!
    hoppas att du får en finfin och rolig helg också!

    kramelikram

    SvaraRadera
  2. Det låter underbart! Vi behöver nog skratta mer, allihop!

    SvaraRadera
  3. Om du ska ga den 29/10 sa följer jag gärna med, är i Stockholm da.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Du är makalöst underbar fröken olmås :)''Mackan

    SvaraRadera
  5. Fler såna som dig behövs, klona!!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)