måndag 25 januari 2010

Snabba Cash...och Joel.

Jag fullkomligt älskade boken, och förväntningarna igår när jag satte mig i biofåtöljen var skyhöga. Men vilken film!
Känslan i kroppen när jag lämnade salongen var inte i närheten av skön, snarare obehaglig. Daniél Espinosa har verkligen lyckats få fram den brutala och smått äckliga känslan som jag så många gånger kände när jag plöjde igenom boken. Under två timmar fick han iallafall mig att sitta som på nålar och omvartannat bli otroligt berörd, hålla för ögonen, rysa och gråta...det är brutalt, blodigt och hemskt men så vansinnigt bra! Gå och se den, det är det enda jag har att säga.
Idag är det jag som går direkt från jobbet till närmaste bokhandel och inhandlar Aldrig fucka upp. Märkligt hur man kan längta efter en tidig kväll i sängen för att få börja läsa en bok...
Och Joel Kinnaman som JW...hjälp. Snygg är bara förnamnet...och singel är hans efternamn, om man nu ska tro på det senaste skvallret. Man slutar aldrig att förvånas.

8 kommentarer:

  1. Jag vill se den! Ännu mer nu. Har inte haft tillfälle ännu bara.

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag längtar också efter tidig kväll och läsning. Kanske till och med påbörjar läsningen i soffan. Underbart att ha en bra bok - just nu "Ängelns lek" för min del.

    SvaraRadera
  3. Måste se den, inte minst för vackra Joels skull, men också för att jag älskade boken!

    Hmm, är inte miss Helenas efternamn också singel?! ;)

    SvaraRadera
  4. Gah, va skönt att du ger den så fina betyg! Ska se den på fredag och av erfarenhet har man ju lärt sig att det är lätt att bli besviken på en filmatisering av en bok man blivit så berörd och "inne i".
    Aldrig fucka upp är strålande, väldigt väldigt lik snabba cash, tyckte jag.
    Han är sjukt snygg och ni skulle därmed bli ett perfekt par...;) Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Hej fina! Jag har nånting litet till dig på min blogg :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, jag längtar så efter att få se den filmen! Antar att jag får vänta ett tag än innan den dyker upp på biograferna här i Finland. Och ja, Joel är en riktig snygging! :)

    SvaraRadera
  7. Jag har hört att filmen inte skulle vara så bra, men jag vill ändå se den. Boken var helt fantastisk och med Joel i huvudrollen känns det som ett misslyckande är långt bort.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Den lille snyggingen köpte vår gamle soffa för något år sen..
    Jag kände inte igen honom då. Trodde först att det var ett gammalt ligg (!),hahaha. Sen så..
    Så filmen var bra.
    Då blir det den filmen nästa biobesök.
    Hoppas du känner dig bättre.
    Kram Madde

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)