fredag 22 januari 2010

Tack...

...för era kommentarer på mitt inlägg igår. Det är sådana som ni som gör bloggandet meningsfullt. Ärliga och fina människor!

Idag har jag en ledig (well...jobbledig) fredag som började med att jag utan klocka vaknade 06.30...liiite tidigt kanske, men har min kropp sovit klart så har den...ingen idé att försöka sig på en fight mot den då. Huvudvärken ligger och smyger i pannan efter en kort men trevlig fest igår.
Dagen är fullproppad, inte helt oväntat. Frisör, träning, kiropraktor (äntligen!) och stripchair (ska försöka mig på ett par bilder...) står på agendan och kvällen är än så länge vigd till soffan för att ladda inför årets hittills bästa fest imorgon. Bästa vännen bjuder in till klassisk förfest - 17 sköna människor i en lägenhet med efterföljande utgång - längtar!

Vad hittar ni på idag?

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du har framför dig! Mys!

    Angående ditt inlägg nedan så uppfattar jag dig som en kvinna i dina bästa år, med båda fötterna på jorden och som har gjort ett medvetet val att alltid välja och se det som är positivt framför att gräva ner dig i negativa energier. Och det kräver ansträning ibland. Du finner djup gläjde av träning och av att ge av dig själv!

    Kram på dig och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Hej, nu har jag läst gårdagens fråga om hur vi uppfattar dig. Jag uppfattar dig som en person som gillar livet, ungefär som jag. Men precis som jag så kan människor i allmänhet få tillfälliga dippar (konstigt vore det väl annars?) Och precis som du så verkar ju den senare personen (anonym) vara en person som ser sitt liv i grått eller svart eller vitt... Tråkigt. Det som är bra är ju att om han/hon tycker att det är så tråkigt att läsa så kan han/hon välja att inte läsa ;) Jag gillar din blogg i alla fall, läste den första gången förra veckan (tror jag det var)och kände mig inspirerad. (Så pass inspirerad att jag igår satt och beklagade över mina egna tråkiga inlägg för en vän ;) ) Ha en riktigt skön fredag! Är för övrigt avis på dig som vaknade tidigt. Kram kram

    SvaraRadera
  3. Hej min kära...vill önska dej en avslappnande helg, med dina vänner.
    Inte långt kvar nu innan jag kommer med tåget.
    Ser verkligen fram emot några dygn i storstan.Ja självklart tar jag stickningen med mej.
    Ha de bäst :)Bamsekram

    SvaraRadera
  4. Åh, avis! Vill också vara ledig idag. Jobbmotivationen är och simmar på botten.

    Stripchair låter grymt roligt, blider vore nice! Men att du orkar det efter en omgång hos kiropraktorn... jag brukar mest krascha i soffan efter behandling.

    Min fredag kommer bestå av middag med fina mannen, möjligen kantarellrisotto, och planering inför bröllopet som tydligen bara är 4 veckor bort... + klappa på magen :)

    SvaraRadera
  5. Överraskning att hämta hos mig!

    SvaraRadera
  6. Självklart gör jag mig ingen illusion av att känna dig bara för att jag ägnat några timmar åt att läsa din blogg. Du utelämnar säkerligen både en del av ditt liv som är för privat/intimt och sådant som uppenbart skulle kunna såra någon annan. (Vilket jag personligen tycker är bra, även om det så klart kan finnas en tjusning i att läsa extremt personliga berättelser och iakttagelser som är lite ”förbjudna” att skriva eller prata om högt, förmodligen därför jag gillar välskriva biografier.)
    Däremot får jag intrycket av att du verkligen försöker bjuda på dig själv, både bra och mindre bra sidor. Och det är det som gör att jag tycker att både du och din blogg är intressanta. Alldeles för många försöker framställa sig själva som supermänniskor i bloggsfären, där problem som hjärtesorg, småaktighet, slöhet, svaghet etc. verkar vara något som överhuvudtaget inte existerar. Jag blir uppriktigt sagt rädd för sådana människor (ännu mer när jag träffar sådana i IRL) och känner ingen som helst samhörighet eller energi med dem.

    P.S. Förfest med 17 sköna personer hemma hos bästa vännen låter fantastisk. Men gör nu inte misstaget att gå ut för tidigt, väldigt sällan har man roligare ute än vad man har på en lyckad förfest – förmodligen för att alla förväntningar och diskbänksdrömmar om kärlek och spännande äventyr fortfarande lever och frodas. ☺

    SvaraRadera
  7. Låter som en perfekt ledig dag.
    Hoppas att allting varit till belåtenhet än så länge och att mycket trevligt fortfarande stundar.
    Kram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)