tisdag 15 september 2009

I had the time of my life...

Det känns som igår.
VHS. Chips och dill - och gräslökdip. Fanta. Gråa mysbrallor och en hög tofs på huvudet. Jag och M i plyschsoffan, Dirty Dancing på tv:n.
"Nobody puts Baby in a corner"... Jag ville verkligen vara "Baby" Houseman. Vem ville inte vara henne då? Jag ville också bära en vattenmelon och hamna på ett svettigt dansgolv tillsammans med Johnny Castle, för att sedan krypa runt på golvet i en dansstudio och sjunga "come here loverboy!". Det vill jag fortfarande. Som tonåring övade jag och min dåvarande pojkvän "lyftet" hemma i Siljan. Jag kan se filmen om och om igen och gråter fortfarande till slutscenen.
Det är nog många med mig som känner lite sorg i barndomshjärtat idag.
Rest In Peace Patrick Swayze.
Foto privat. London, våren 2007. Två (av tre) lyriska tjejer efter Dirty Dancing - the musical.

12 kommentarer:

  1. "Nobody puts Baby in a corner".. Behöver inte säga mer - den enda filmreplik jag kan så nog har jag sett filmen mer än en gång jag med :)

    SvaraRadera
  2. Ja,nog känner man ett stygn i "ungdomshjärtat" idag =/

    SvaraRadera
  3. ja visst känns det i hjärtat i dag...
    Som sagt Rest In Peace.

    SvaraRadera
  4. Kan jag någon film utantill så är det den. Lika bra film nu som då.

    SvaraRadera
  5. Jag håller med. Det känns i hjärtat. Kram!

    SvaraRadera
  6. Visst känns det konstigt att ännu en stjärna har lämnat oss för tidigt.

    SvaraRadera
  7. Det är nog många som kommer att plocka fram sina gamla VHS filmer nu och drömma sig tillbaka till det där svettiga dansgolvet och studion.

    SvaraRadera
  8. Kommer verkligen sakna Patrick Swayze...en gammal tonårscrush =)

    SvaraRadera
  9. ja hua så sorgsamt...jag fällde en liten tår när Kärleken berättade det igår...
    jag ville också vara med i Dirty Dancing som yngre :)
    filmen är fortfarande go´att se på :)

    kramelikram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)