lördag 5 september 2009

Lyxig lördag på jobbet

Det är lördag, solen skiner från en klarblå himmel och jag är på jobbet.
Tråkigt, tänker ni kanske nu. Inte alls säger jag.
När jag fick det här jobbet och fick höra att jag är schemalagd att jobba var tredje helg kände jag först lite så. Tråkigt. När jag sen fick reda på att de veckor jag inte jobbar helg bara jobbar måndag till torsdag kändes det genast bättre.
När jag sedan tänkte ett steg till och insåg att jag faktiskt kan göra något bra av mina jobbhelger kändes det plötsligt ganska lyxigt.
Eller vad säger ni om att vakna utvilad, ta en 45 minuters promenad i solen till jobbet (ja, jag tog mina aminosyror innan...), köra ett snabbt och hårt styrkepass i ett tomt gym med min musik på högsta volym, ta en lååång dusch med lyxiga produkter och sedan avsluta med en god frukost?

Nu står jag här och inser att det kommer att bli en lugn dag. Det är fint väder och folk kommer förmodligen att välja att träna utomhus istället för att stänga in sig på ett gym.
Balkongdörren står öppen bakom min rygg och solen ligger exakt mot den väggen hela dagen. Klockan 18.00 stänger jag och då har jag ändå en hel kväll fri att göra vad jag vill.
Känns inte jättejobbigt att jobba helg trots allt...

Vad gör ni idag?

10 kommentarer:

  1. Jag tycker att det låter underabrt! Det måste vara skönt att jobba mån-fre då och då... Långhelger är bra!

    Jag tror också att dubbla klasser och en massa skratt var det som gjorde fredagen väldigt lugn och träningsfri.

    TACK:) Hoppas att du också får en fantastisk helg Helena! KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Later ju jättebra! Njut av solen - här är det riktig höst idag!

    Och veckorna man - tors later ju nästan för bra för att vara sant!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Jag har tagit mig en låååång och skön slapp morgon. Gick och la mig och läste tidningar och surfade efter frukost. Då jag knappt är hemma nuförtiden så känns det som den största lyx av alla. Nu tänkte jag ta mig i kragen och fixa i ordning mig och sen ta en långpromenad på kanske två timmar eller nåt.. dvs från Skanstull och upp till Rehab station (där skärmflygaren är) som ligger högt upp i Hagaparken, bortanför fjärilshusen...

    Sen ska jag mysa med skärmflygaren.

    Kramen

    SvaraRadera
  4. godmorgon! just promenerat..vilket gym jobbar du på?

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt att ha världens bästa jobb!

    Här är det solig höstdag, det blåser en del men det är varmt.. Det blir en joggingtur sen eftermiddag. Lite nätshopping ska jag nog hinna med också ;)En tidningshög ligger och väntar..

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Låter som att du har en skön dag på jobbet.
    Jag och hunden har haft mysdag hela dagen och ska avsluta den med en tur till landet med en löprunda i skogen och sedan grillning med släkt och vänner :)

    SvaraRadera
  7. Låter härligt! Inte som på mitt jobb kan jag säga ;) Och lyxigt att ni har Kiehls produkter där, absolut ett av mina favvomärken!
    Vi har precis varit på flytande båtmässa i solsken, drömt oss bort i 3 miljoner kr:s båtar och haft det bra.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Det låter ju faktiskt helt okej att jobba helg då! =)
    Och mkt handlar nog om inställningen, om du tänker att det är lyx osv så kommer det nog kännas toppen!
    Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
  9. Jag gillar att jobba på helger. Dels så kan man ju lyfta högre lön om man nu ska timknega och dels så är det av någon anledning roligare att festa på vardagar (i rätt sällskap och på rätt ställe förstås).

    Hoppas att arbetsdagen gick lika bra som den började! Karmakramar. :-)

    SvaraRadera
  10. det är ju alltid lättare att jobba helg, när man vet att det i övrigt är en lätt vecka och sen underlättar det att jobbet i sig är toppen (som det verkar vara för dig).
    jag jobbar 2 lördagar av 4 och en söndag av 4, men då har jag lediga dagar mitt i veckan så det är inga problem med helgjobb :)

    den här helgen är jag dock ledig och har varit med Kärleken och mina föräldar och ätit frukost, sen till Ikea och därefter en sväng på en scrap-& pysselmässa och nu väntar fotbollskväll i soffan :D

    kramelikram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)