lördag 19 september 2009

Sista morgonen...

...som 20-någonting-åring...och det är en underbar morgon!
Solen skiner från en blå himmel, lägenheten är nystädad och om ett par timmar ska jag in till stan och möta upp bussen som lämnade Dalarna tidigt imorse. Mamma, moster och pappa med fru är på väg ner, för ikväll vankas det fest! (en dag för tidigt, men tålamod har aldrig varit min styrka)

Fyller man 30 ska det firas, och det ska firas med människor man tycker om att ha omkring sig. Det var iallafall min inställning när jag satte mig och skrev ner vilka jag ville ha med mig på min dag. Fokus på glädje och energi, bort med måsten och "jag borde bjuda"...
Mina 43 gäster ikväll kommer därför att vara en minst sagt brokig samling människor.
Min älskade bästa vän sen 20 år tillbaka är självklar och inte så otippad. Inte heller mina föräldrar, min moster (som är som min syster) och mina syskon. Mina kusiner kanske inte heller är så konstigt, men ganska oväntat att jag lyckats få ihop alla tre bröder på samma fest, det har aldrig hänt tidigare under min livstid tror jag. Några av mina barndomsvänner från pyttelilla byn kommer också, det är inte heller så konstigt kanske.
Vad som däremot är lite mer ovanligt är att till sin 30-årsfest bjuda människor som man knappt känner. Ett par har jag träffat via bloggen. En är min hudterapeut. Ett par andra har jag träffat en gång. En är journalist, intervjuade mig en gång och vi klickade. Två är nära vänner till min bror, men det känns som mina vänner också. En komiker. En trollkarl. Alla är de människor som jag ännu inte känner speciellt bra, men som jag känner att jag får en massa positiv energi av!

Jag är så glad att alla dessa härliga människor vill fira min dag med mig! Vissa reser långt och en annan firar mig på sin egen födelsedag. Det är kärlek och jag blir varm i hjärtat.
Temat för kvällen är fri tolkning av rosa. Bilder kommer...om ni vill se?

Ha en underbar lördag mina vänner!
Foto privat. Sista frukosten innan vuxenlivet...

13 kommentarer:

  1. Hoppas du får en alldeles fantastisk födelsedagsfest! :)

    SvaraRadera
  2. Men SÅ roligt! Önskar dig en riktigt kul fest!

    SvaraRadera
  3. ÅH! Vilken stor dag =) Och så kul att ha alla de där omkring sig som man älskar! Ha en underbar kväll nu sweetie, det är du värd! =) XO

    SvaraRadera
  4. Jahh, det vil jeg gerne se! Jeg håber virkelig, at du får den fest du ønsker. Jeg ved, at du har lagt en masse arbejde i det, og jeg ønsker for dig, at det bliver en kanon fest!
    jeg glæder mig til at høre mere.
    Ha' en fantastisk fest (og så glæder jeg mig forresten også til høre, hvordan det føles at blive 30:-))
    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Ha nu en alldeles underbar dag och kväll. Fira ordentligt!

    Klart vi vill se bilder :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Önskar dig en rosaskimrande dag och en underbar fest!! Låter sååå härligt. Å sen grattis i förskott så klart!

    Kramen

    SvaraRadera
  7. JA! Det ska bli underbart kul ikväll!!!! Ska bara plocka fram lite rosa detaljer under dagen... Men, det är ju inte så svårt med tanke på vad som är min favoritfärg :)
    Kram och vi ses om några timmar!

    SvaraRadera
  8. Hoppas ni har det superkul ikväll!! Låter som att du har planerat ihop ett fantastiskt födelsedagsfirande :-) Önskar att jag kunde komma men om några timmar är det jobbet som kallar. trist med konferens på en helg tycker jag :-( Men, men...jag får fira dig vid ett senare tillfälle! STOR KRAM! & festa för mig med!

    SvaraRadera
  9. ha det så himla kul ikväll - det ska jag ha :)

    SvaraRadera
  10. Åhh det låter fantastiskt...jag tänker som du nuförtiden...det finns inga "man borde". Man ska göra som man vill ha det själv, med de människor man vill ha runt omkring sig.

    Vet att Leon såååå gärna ville komma,men han är ju tyvärr i Norge.

    Det här är din kväll:) njut nu....och du...ett stort GRATTIS!!! (även om det är imorgon;))

    Kram Jennie

    SvaraRadera
  11. Underbar inställning! En sådan här speciell dag ska givetvis spenderas tillsammans med människor man tycker om.
    Hoppas att ni får en fantastisk kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Jag gillar din inställning och ditt resonemang. Självklart ska man inte känna några som helst måsten utan gå på känsla och bjuda dem man känner för att bjuda.

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)