tisdag 29 september 2009

Det var inte vinet

Nej mina vänner, det var nog inte det. Vinet alltså. Det är faktiskt så att jag måste ta en paus. En paus från min blogg. En paus från att flasha mitt liv och mina tankar på internet. Jag behöver papper och penna nu, spara ord som bara är för mig själv att läsa. Samla tankar. Andas.
Det blir förmodligen en paus i ordets rätta bemärkelse. Jag tror nämligen att jag kommer tillbaka. Tror. Jag vet inte.
Era kommentarer värmer och jag vet att några av er verkligen kommer att sakna mig lika mycket som jag kommer att sakna er. Men det går inte just nu. Jag måste bort en stund.

Promise me you'll never forget me, because if I thought you would I'd never leave...
Winnie the Pooh

29 kommentarer:

  1. Jag har full förståelse för detta Helena, då jag precis gick igenom samma tankar och samma funderingar! MEn det gör inte att saknaden kommer att bli mindre =( tack för allt du gett =) Hoppas vi ses igen en dag, någonstans *kram*

    SvaraRadera
  2. Det är som det är... och ibland behöver man pausa även från de roligaste sakerna!
    Hoppas det blir just en paus! Glömmer gör vi inte!
    Sköt om dig!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Det var väldigt tråkigt, men jag förstår dig med, med tanke på att jag inte bloggar själv. Och jag vet ju varför jag inte gör det. Men du är min vän ändå och två helger är bokade i Stockholm i november, så det är klart att vi ses då. Kommer dock sakna min morgonrutin otroligt mycket. Men du har fått mig att inse nåt väldigt viktigt och det vet du ju redan.

    SvaraRadera
  4. Jag kommer sakna dina inlägg. Jag går dock i samma tankar och förstår dig helt och fullt.

    Varm kram

    SvaraRadera
  5. Jätte tråkigt eftersom din blogg är en av de få som jag läser varje dag. Men du gör helt rätt som lyssnar på ditt fina hjärta. Söta Helena vi ses och hörs i andra forum. STOR KRAM!

    SvaraRadera
  6. Tråkigt att höra/läsa. Jag uppskattar din blogg. Bra avbrott i pluggandet om dagarna.
    Du inspirerar med dina ord om livet och träning!

    See you again soon - i hope!

    SvaraRadera
  7. Du ska göra som det känns bäst för dig. Utan tvekan. Ta en paus.

    Men om jag ska vara alldeles självisk tycker jag att det känns jättetrist om du inte kommer tillbaka - jag har ju precis hittat hit till en underbar blogg och en jättego tjej?! :(

    Men som sagt - gör det som känns bäst i hjärtat. Jag förstår dig oavsett.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Blogga ska ju vara roligt, och är det inte det sa gör du helt rätt! Jag hoppas att du kommer tillbaks, och att vi under tiden kan fortsätta att halla kontakten. Du har verkligen peppat och motiverat mig de senaste manaderna och jag kommer sakna dig!

    Stor kram fran Lisa

    SvaraRadera
  9. Ta den tid du behöver. Vi finns här när du är tillbaka. :-)

    SvaraRadera
  10. kommer sakna din blogg!!!!!!!!!

    vill fortfarande äta lunch med dig =)

    SvaraRadera
  11. Jag tror detta handlar om att du inte längre bloggar för din egen skull, utan att din blogg och dess inlägg kommit att bli för andras skull. Bloggen tog fel vändning så att säga.

    Men lycka till i framtiden!

    SvaraRadera
  12. Ha det bra och lycka till i livet, kommer att sakna dig !

    SvaraRadera
  13. Kommer att sakna dig jätte mycket. Var rädd om dig och jag hoppas att du kommer tillbaka. Stor kram

    SvaraRadera
  14. åh vad jag kommer att sakna dig... :(
    hoppas att du snart kommer tillbaka och ha det så himlans bra tills du gör det :D

    massor med kramelikramar

    SvaraRadera
  15. Helena! Tack för all tid du lagt ned i din blogg, du har varit en inspriation för så många och så även mig. Även om jag sällan lagt in kommentarer (lathet?), så har jag följt bloggen ett tag nu. Sköt om dig i fortsättningen såsom du verkat göra hittills. Kanske ses vi en dag när jag återvänder till Stockholm, synd att vi aldrig han träffas innan jag for...

    SvaraRadera
  16. Kommer också att sakna dina varma inlägg, men har full förståelse. Och jag hoppas ändå få träffa dig :)

    SvaraRadera
  17. Du gör rätt som följer hjärtats röst och papper och penna ska inte underskattas MEN jag kommer att sakna dig fast det tror jag du redan vet.

    Stjärnströssel, rönnbärsklasar och frasande löv där du går önskar jag dig. Å vem vet, kanske vi springer på varandra en dag och tar en svängom på leve lättsinnet texten på Drottninggatan.

    Varm kram från Liv

    SvaraRadera
  18. Förstår så väl att du behöver paus men jag kommer att vänta på att du kommer tillbaks. Du kan väl ge ett livstecken på min blogg om du drar igång igen för då kommer jag sättandes igen. Du har alltid skrivit så fina inlägg och lämnat så fina kommentarer hos mig - det uppskattas ska du veta.

    Jag hoppas att vi hörs igen!
    Kram
    Speja

    SvaraRadera
  19. kramar i massor, jag hoppas du hälsar på mig någon gång iallafall - och att vi kan ta den där lunchen ändå. Eller fikan, eller whatever :)

    SvaraRadera
  20. Du gör helt rätt Helena! Ta den tid du behöver och så kan jag bara hoppas på att du tids nog kommer tillbaka!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Jag har full förståelse för Ditt beslut- Du ska lyssna på hjärtat!

    Jag vill tacka för allt Du gett; all pepp när jag skulle börja jogga, all inspiration du förmedlar, för alla läsvärda inlägg på Din blogg och för alla fina kommentarer hos mig!

    Men allt har sin tid.. Kommer definitivt att sakna att kika in hos Dig.

    Önskar Dig allt gott. Var rädd om Dig gullis!

    Stora varma Kramar / Pernilla

    SvaraRadera
  22. Men jag kommer fortsätta våldgästa dig på Fejjan, så det så ;-) KRAM!

    SvaraRadera
  23. Tack för att du delat med dig av ditt liv och leverne så här länge, du har som sagt varit en inspiration för många.

    Hoppas på du har en fin höst och att du kommer tillbaka. Ropa gärna till när och om du börjar skriva igen.

    Många kramar till dig.

    SvaraRadera
  24. Jag hoppas att du bara tar en paus och snart är tillbaka. Jag kommer att sakna ditt skrivande annars.

    SvaraRadera
  25. Men oj, vad läser jag här..! Jag förstår dig och klart du ska göra det som känns rätt och det du känner att du behöver. Ta hand om dig och lyssna på ditt hjärta -vi kommer att sakna dig!
    Många kramar och hoppas vi kan få till en lunch snart!
    /Milla

    SvaraRadera
  26. Självklart kommer du bli saknad....men det är ändå helt rätt. Men jag hoppas att även om vi kanske inte ser dig mer här att jag får träffa dig igen en vacker dag:)

    Kramar å ta hand om dig!

    SvaraRadera
  27. Kära Helena,
    vi har bara haft ett par korta kontakter på det "hemliga" viset, men jag hoppas att du vid tillfälle lär en halvgammal kärring hur man gör när man bloggar. Till dess ska jag fika på Helmers med din mamma och prata med henne om hur små fina doftande barn kan bli underbara vuxna - som du. Lycka till.
    Kerstin - en annan av tant Annas blåbärsbullebarn.

    SvaraRadera
  28. Nej vad tråkigt :-( Men om det är så du känner för det så bör du ju följa ditt hjärta :-) Gör det som känns rätt och jag hoppas att det bara blir en kortvarig paus ;-)
    Saknar dej redan!
    Kanske ses på Comedy Club snart?
    Kram!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)