lördag 26 september 2009

Ovanligt nyttig och god paella

På lunchen idag bestämde jag mig för att ta en favorit i repris och gå till Diet Shop, som ligger ett kvarter från jobbet, och köpa Stockholms godaste(?) skaldjurssallad. När jag kom dit gapade dock salladsdisken tom och jag insåg att sol i Stockholm och att klockan redan var 14 inte var någon bra kombination om man ville hinna få en sallad till lunch...
Chansade på dagens varma lunch och blev minst sagt nöjd! En helt vansinnig god skaldjurspaella gjord på quinoa, räkor, musslor, bläckfisk(yummie!) och en massa goda grönsaker. Till det serverades en mager aioli med rejält mycket vitlök...tur att kvällen ska spenderas hemma i soffan!
Har ni inte besökt Diet Shop tidigare tycker jag att ni ska ta er till Sibyllegatan 51 och hälsa på. Ett helt fantastiskt litet ställe med supergod mat för både avhämtning och för att äta på plats. En butik som säljer det mesta du kan tänka dig för att leva sunt och personal som är hur trevlig som helst! Ett ställe man gärna kommer tillbaka till, minst sagt. Känns faktiskt inte alls särskilt tråkigt att platsen jag jobbar på var tredje helg ligger ett stenkast bort...
Några andra bra tips på nyttiga luncher i Stockholm?
Foto privat.

9 kommentarer:

  1. Låter verkligen supergott! Inga tips såhär på rak arm, är lite för trötter för det!

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset. Svarta Lådan på Mäster Samuelsgatan (nära ditt jobb) serverar också nyttig lunch.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Mmmm, så gott! Blir alldeles hungrig... Är inte så bra på Stockholms restaurangliv, men för många år sedan åt jag ofta vegetarisk buffé på Örtagården vid Östermalms torg.
    God fortsättning på helgen!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för grattishälsningen!

    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset :) Mitt bästa nyttiga lunchtips är nog ett ställe som heter (tror jag) Babel och jag tror det ligger på Kungstensgatan. Supergod, libanesisk mat. Och sen Sthlm New Deli på Tegnérgatan, deras lax med quinoa är to die for!!

    SvaraRadera
  6. Diet Shop älskar jag! Var stammis där när jag jobbade på Karlaplan :-) Köpte min lunch därifrån väldigt ofta men även deras supergoda smoothies med protein :-) En räddare i nöden framåt eftermiddagen när man bara ville ha SOCKER...

    SvaraRadera
  7. Oh, älskar diet shop! Paellan såg verkligen skitgod ut :)

    SvaraRadera
  8. Värsta bästa tipset, jag jobbar ju inte superlångt därifrån heller, en bra lunchpromenad bort helt enkelt!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)