söndag 27 september 2009

Vad har han gjort för ont?

För två år sedan var det Grill. Igår kväll brann Kungsholmen. Jag tycker uppriktigt sagt riktigt synd om Melker Andersson. Vad har han gjort?

Branden på Grill misstänks vara anlagd, men ingen är ännu gripen för det brottet. Direkt efter branden bestämde sig Melker för att Grill skulle öppna igen, och det så snart det bara gick. Pratade med en servitör där för ett tag sen och han berättade att Melker även var mån om att all personal tillfälligt skulle omplaceras runtom på de andra restaurangerna, så att ingen skulle missa någon inkomst. Ett tecken på ett stort hjärta får man väl ändå säga?

Igår gick jag förbi Kungsholmen vid 19-tiden. En dryg timme senare fick de evakuera restaurangen och imorse när jag gick förbi stod det fortfarande en halvdrucken cosmopolitan på ett av fönsterborden (tog ingen bild eftersom jag inte tror att poliserna utanför skulle uppskatta det särskilt mycket...). Kan inte låta bli att få lite ont i hjärtat över hur en människa kan drabbas av så mycket otur. Eller är han reinkarnerad och var pyroman i sitt förra liv?
Man börjar ju undra.

Jag hoppas verkligen inte att den här branden också är anlagd(vilket de i nuläget inte tror). Det kunde ha gått riktigt illa den här gången med tanke på att grannen heter Preem och bokstavligen ligger vägg i vägg...ryser av bara tanken på vad som hade kunnat hända.
Bild lånad från dn.se.

5 kommentarer:

  1. De finns psyksjuka människor som inte tål när andra lyckas! Så enkelt kan det vara!!! Behöver inte ha nåt med Melker att allt han rör blir till guld! Melker är en vinnare och kommer alltid tillbaka!!!

    SvaraRadera
  2. Hua vad hemskt. Har varit där engång när jag var på bsök i Stockholm och det är en fantastisk resturang.

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte också på honom och hur jag tycker synd om honom :( En av poliserna utanför som du såg var nog min A. Var precis o hälsade på honom och fick ta mig en titt innanför spärrarna. Och såg nog samma drink som du, på fönsterbordet vid parkeringen:) Nästa gång får du bara konstatera "jag är bloggare" när du plockar fram kameran. Är det A igen så har han förståelse. Han vet hur en riktig bloggare är :) :) MÅnga kramar!!

    SvaraRadera
  4. Tack för alla stärkande och peppande inlägg på sistone =) de betyder så mycket Helena *kramar om*

    SvaraRadera
  5. Håller med, Melker är världens snällaste och bästa - hoppas inte den här branden var anlagd. Tycker så himla synd om honom som har drabbats av dessa jobbiga händelser med så kort mellanrum.

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)