lördag 26 september 2009

Jobba = lyx

Då var det lördag igen då. En hel vecka sen jag just nu förberedde min 30-årsfest som bäst...galet vad snabbt veckorna går! Men tiden går fort när man har roligt, som man brukar säga.
Det står jobb i min kalender den här helgen. Som jag skrev igår har jag av någon skum anledning ändå längtat till helgen, trots att jag vet att jag ska spendera den inomhus på jobbet. I morse kom jag på varför. Bara andra helgen jag jobbar sedan jag bytte jobb, men jag har redan lyckats skapa en liten jobbhelgsritual.
Börjar morgonen med en shot aminosyror (börjar vänja mig vid smaken...). Sen en promenad på 45 minuter längs vattnet till jobbet, och väl framme blir det ett snabbt och effektivt pass i gymmet med min musik i högtalarna (tacka gud för Spotify!). Ser till att vara klar i så pass bra tid att jag hinner ta en lång och varm dusch och lyxa ordentligt (Kiehl´s produkter är fantastiska!).
När jag sedan sitter med min gröt, mitt ägg och nybryggt kaffe och läser DN inser jag att nuet blir precis vad man väljer att göra av det. I alla lägen. Varje dag. Hela livet ut. Jobba är tråkigt om du tillåter den känslan ta över och trycka bort möjligheten att faktiskt gilla läget, att göra det bästa av situationen. Mitt liv är för kort för att slösa energi på negativa inställningar och uppgivenhet. Jag gillar mitt jobb och mitt liv, och den enkla anledningen är att jag aktivt väljer att känna så.
Hoppas att ni får en underbar lördag!
Foto privat. Kiehl´s Soy Milk & Honey Body Polish, en trogen vän varje helgjobbsmorgon som håller mig len som en bebis...

7 kommentarer:

  1. håller med dig till hundra procent! :)

    SvaraRadera
  2. Håller med dig! Många kramar från Ume!

    SvaraRadera
  3. Kunde inte sagt det bättre själv. Låter som en härlig start på dagen. Och du, visst är det inte så lätt som det låter som du skrev hos mig men jag måste försöka.

    Varm kram från Liv

    SvaraRadera
  4. Fantastisk inställning, som vanligt!
    Livet blir verkligen vad man gör det till och man kan välja att antingen ta tillvara på möjligheterna eller strunta i det.
    Hoppas du får en härlig kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack för påminnelsen! Jag vet precis hur det känns, jag brukar nästan skämmas av all lyx jag unnar mig när jag morgontränar, bastar, smörjer in kroppen med lyxiga krämer och äter sedan en god frukost. TIlls jag inser att just det, det är ingen lyx i sig,jag behöver inte skämmas, allt handlar om hur man tar det, inte vad det egentligen är. Har själv varit lite "avig" i en vecka eller två nu och behövde denna påminnelse för att hitta tillbaka till den underbara vardagslyx som trots allt inte är så svår/dyr att få till. Många kramar och ha en härlig lördagkväll!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)