tisdag 8 september 2009

Så kan man också göra...tydligen

Kände igår kväll (läs: inatt) att jag kanske inte borde gå upp 05.30 idag trots allt. Har mycket i huvudet just nu, mycket kul som händer den närmaste tiden och då får jag lite svårt att sova. Borde sova ut en morgon.
När klockan ringde kände jag att nej, jag orkar inte yoga idag och dessutom skulle jag ha extremt svårt att fokusera, och skulle förmodligen planera 30-årsfest eller halvmarathon eller dalaresa eller något annat genom hela timmen... Gjorde något jag inte tror har hänt förut, jag avbokade min älskade yoga.
Om jag somnade om? Nej. Drog på mig löparskorna och gav mig ut på en mils (långsamt - inte likt mig!) huvudrensning. Klockan 06.00 är man ganska ensam ute och utan musik (inte likt mig!) kan man släppa tankarna helt fritt.
Trots en minst sagt annorlunda tisdagmorgon känner jag mig nu mer än redo för en händelse dag. Festplaneringsmöte på stället där min fest äger rum nästa helg, senare är det dags att jobba (9:e dagen utan ledigt...) och ikväll en sen fika med en vän jag inte träffat på väldigt, väldigt länge.
Ännu en bra dag, det känner jag redan nu!

3 kommentarer:

  1. Löpning är den bästa terapin!
    Så skönt att kunna gå ut så tidigt på morgonen och springa.

    Hoppas din dag bli fin.

    SvaraRadera
  2. Löpning eller riktigt långa promenader gör susen om man har mycket i huvudet - men det visste Du ju redan ;)

    Hoppas det närmar sig en ledig dag så Du får lite sovmorgon..

    SvaraRadera
  3. känner igen mig i det där att inte kunna sova ordentligt, eller att kunna fokusera ordentligt då hjärnan går på högvarv av annat spännande som är på gång :)
    att springa (promenera för min del) är toppen, både för motionens skull och för tankarnas :D

    kramkram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)