fredag 4 september 2009

Vardagsbreak i vardagsmotionen

Vet ni hur det känns i kroppen att gå från ett stillasittande jobb vid ett skrivbord, till ett där man sitter ner max 10 minuter på en dag och resten av tiden bara springer runt och fixar, grejar och pysslar om sina kunder? Vardagsmotion på högsta nivå...eller?
Är helt slut i kropp och huvud efter att snart ha gjort min första vecka på nya jobbet, men samtidigt så himla glad över att jag trivs så bra och har världens bästa kollegor som får mig att känna mig så välkommen!

Dock är det välbehövligt att ta ett break, och jag insåg verkligen igår att den bästa kombinationen efter jobbet är:
♥ En ensam fika på stan (sojalatte på Waynes...mums!).
♥ Mat (bulgur, kräftstjärtar, kikärter och grönsaker).
♥ Ett glas vin och en massa skratt i gott sällskap (kul att du följde med Åsa!).
Vad är ert bästa recept för att ladda batterierna?

Idag har det hittills blivit en sällsynt sovmorgon, en lugn förmiddag hemma och en lång och välbehövlig stund framför datorn. Snart väntar jobbet, femte dagen av totalt elva innan jag är ledig igen.
Ha en skön fredag!
Foto privat. Babben Larsson på Golden Circle Comedy Club igår. Hon är verkligen en av Sveriges roligaste...

6 kommentarer:

  1. Va bra att du trivs med ditt nya jobb(som du har våndats innan du bestämde dej)
    Ladda batterierna...jo de gör jag i skogen med alla bären som finns...en stund i soffan med ett handarbete eller så spacklar eller slipar jag dalahästar.Så skönt att få låta tankar komma och sedan snabbt försvinna ur skallen :)
    Att rensa hjärnan är inte helt fel.
    Känns så skönt att fortfarande ha 2 veckor kvar på semestern och sen veta att jag har 4 veckor kvar som man kan "plocka" av :)
    Ha nu en bra helg o va rädd om dej.
    KramKram

    SvaraRadera
  2. Mitt bästa sätt att ladda batterierna är ensamtid! Att gå själv på stan, läsa en bra bok, se en film, eller bara ut och gå i skogen med vovvan, det ger mig ny ork igen =)

    Ha en skön fredag sötnos!

    SvaraRadera
  3. Låter som att du har fullt upp. Jag tycker också att det kan vara skönt att sitta på ett cafe själv för en micropaus om det är för långt till skogen menar jag ;0)

    SvaraRadera
  4. Sa hârligt att du trivs sa bra!! Ja du, ladda batterierna för mig det är att göra precis det jag känner för. Ofta blir det lite ensam tid, ibland träning, ibland "göra ingenting helg" med mannen... Det är inte sa ofta som jag väljer att träffa vänner för att ladda batterierna, men varje gang jag gör det sa inser jag att det var nog den bästa metoden!

    Stor kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Roligt att höra att du trivs så bra på nya jobbet. Första tiden är alltid "värst" då hjärnan går på högvarv för att ta in allt nytt. Men du har tur som har sådana fina arbetskamrater samt att du unnar dig välbehövlig avkoppling på din lediga tid.
    Hoppas att du får en fortsatt härlig fredag.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Du har en liten utmaning hos mig vännen =)

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)