fredag 25 september 2009

Normalt?

Håller jag på att bli galen eller är det ok att såhär på fredagen, efter snart fem avklarade arbetsdagar, längta till helgen trots att jag ska jobba både lördag och söndag (och måndag, tisdag, onsdag och torsdag...)? Det tar tid att vänja sig vid att man faktiskt har ett jobb som man med glädje skuttar till varje dag...känns liksom som att man inte jobbar "på riktigt" om ni förstår vad jag menar. Onekligen ett lyxproblem dock.
Finns det fler där ute som känner likadant?

9 kommentarer:

  1. Lyckans ost! Jag kan inte säga samma om mitt jobb trots att jobbet är väldigt OK. Men inte så mkt mer. Och jag skulle INTE vilja jobba helger, behöver verkligen mina helger. Fast du får ju långhelger sen så det är skitbra! Men det är så det ska vara, man ska älska allt man gör -även sitt jobb- annars får man byta karriär. Livet är för kort för att spenderas till stor del på ett tråkigt jobb.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Nu jobbar jag ju inte mera än varannan helg men jag längtar verkligen till dessa helger då jag trivs jätte bra på mitt arbete!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Just idag känns det som om helgen och ledigt är väldigt välkommet, men för det mesta tycker jag att det är kul att gå till jobbet - jobbet är liksom väldigt stor del av mig, och självförverkligande. Jag tror att det har med inställningen att göra; är man inställd på att jobba helgen, är det liksom ok, men har man planerat ledigt vill man vara ledig. Roligt att du gillar ditt jobb så mycket!

    SvaraRadera
  4. Härligt min vän, alltid samma energi! Jätte skönt att du trivs så bra på jobbet, det är nog inte alla som gör det! Vilket är synd då de flesta människor spenderar den mesta av sin vakna tid på jobbet! Jag jobbar ju inte just nu eftersom jag pluggar och trivs väldigt bra med det, men mitt förra jobb var toppen! Trivdes mycket bra!=) Det är ju så när man får göra något man tycker är roligt! Kram på dig!=)

    SvaraRadera
  5. Jag gör det!

    Åtminstone i vanliga fall, inte den sista tiden men det har ju inte med jobbet att göra utan allt annat som är runt omkring och att jag behöver vila mig lite.

    Jag har också erfarenhet av att det inte känts så vilket gör att jag uppskattar varje dag det känns annorlunda.

    Ha en fin helg.

    kramar

    SvaraRadera
  6. Det är väl toppen? Jag brukar göra det, men i och med alla omorganiseringar just nu sa är det lite segt.. Jag behöver full rulle och massor att göra!

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  7. Härligt! Precis så det ska kännas. Kan tänka mig att den miljön inbjuder till det.
    Har det inte lika roligt på mitt jobb. Intressant är det definitvit, ibland roligt ibland krävande. Just nu är det mycket och mer helg skulle tacksamt tas emot, men jag vet att efter ett par dagar så blir jag rastlös och vill in till jobbet.

    SvaraRadera
  8. Haha, tyvärr inte.. Lider inte på jobb och skola, men jag ÄLSKAR ledigheten :)
    Hoppas din helg blir bra hursomhelst!

    SvaraRadera
  9. Passa på och njut! :)

    Jag trivs kanon med mitt jobb men nog tycker jag att det är skönt att t.ex. vara ledig en dag innan och efter arbetad helg.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)