fredag 20 augusti 2010

Förresten...

...så kan jag meddela att min nya Stockholms-oas Urban Deli håller måttet även kvällstid. Igår spenderade jag fyra timmar där med min bästa vän, och vi försökte att prata igenom allt som har hänt sen sist. Inte helt lätt kan jag lova...
Vad jag däremot kan lova är att Urban Delis Sallad Nicoise är den godaste jag har ätit. Som den ägg - och tonfiskälskare jag är har jag svårt att hålla mig borta från en Nicoise om det finns, och gissa om jag blev smått överlycklig när den jag fick igår innehöll lätthalstrad tonfiskfilé istället för burktonfisk, pocherat ägg istället för kokt, ljuvliga svarta oliver, inlagda körsbärstomater och slutligen haricots verts som var så krispiga att det lät som att man bet i knäckebröd när man satte tänderna i dem. Lätt till det ett par glas iskall Riesling och det faktum att servitrisen direkt frågade C om hon ville ha ett par bitar glutenfritt bröd när hon frågade om salladen var helt utan gluten. Jag har ätit ett ute ett antal gånger med C under de drygt 20 åren vi känt varandra, men har aldrig hört den frågan komma spontant. Service.
Så länge stället behandlar mitt välbefinnande på det här sättet kommer jag att fortsätta gå dit...är smått beroende redan.
Foto: Privat. Bästa vännen, grymmaste salladen och godaste druvan i flytande form. Oslagbart.

8 kommentarer:

  1. Love Urban ska testa "din" sallad i afton! Tack för tipset! L.O.V.E

    SvaraRadera
  2. Tänk så olika det kan vara på service och service.....

    SvaraRadera
  3. Anna - tänkte faktiskt på det du skrev när jag var där, och var extra kritisk...men nej, jag lämnade stället leende...
    Oroshjärta - NJUT.

    SvaraRadera
  4. Tyvärr bor ju inte jag i stockhom, man man kanske kommer dit :O)
    Måste bara berätta att jag, som inte äter kolhydrater (LCHF) faktiskt fått den frågan helt spontant, på Mc Donalds :O) I Charlottenberg, så nära norska gränsen du kan komma i Värmland :O)

    SvaraRadera
  5. Men heja McD Charlottenberg! C frågade en gång efter glutenfritt bröd på något McD och fick till svar: "Men du vet att det är godare med vanligt va?". Begåvat svar. :)

    SvaraRadera
  6. Låter som en mysig afton. Förstår att du hittat en ny oas bland Stockholms restaurang- och frukostalternativ.

    Kram

    SvaraRadera
  7. JÄKLAR vad gott och trevligt det låter! Dit borde jag bege mig nu när jag ska upp till storstan den 3e-6e september ju :).

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)