torsdag 21 maj 2009

Bottenlöst

Jag har haft en riktigt seg dag idag. Inte så konstigt kanske om jag går och lägger mig klockan fyra på morgonen, när jag dessutom gick upp innan halv sex dagen innan. Att jag hade en del alkohol i kroppen vid sänggåendet gör ju inte saken bättre...
Dagen efter jag har druckit mår min kropp sällan speciellt bra, oavsett hur lite eller mycket jag har druckit. Den blir en plats där jag inte vill vara och helst av allt vill jag bara starta om den så att den är tillbaka på noll igen. Ja, ni förstår säkert känslan.
Vad som dock är värre är att jag sådana här dagar har en tendens att tänka och analysera extra mycket. Allting flyter liksom upp till ytan och skriker efter att redas ut, och jag är inte sen att haka på...
I kväll har mina tankar mest ägnats åt en person som vägrar flytta ut från mitt huvud. Fotspåren börjar bli djupare och djupare och jag vet inte hur jag ska göra för att få personen att hitta en väg ut eller iallafall stanna upp, stå stilla och inse att det kanske inte är rätt att gå runt i cirklar. Jag orkar snart inte ha någon som irrar runt där inne, trampar sönder saker och vänder upp och ner på allt och inget.
Hur gör man?

7 kommentarer:

  1. Hej!Titta in på min blogg - du har en dedikation där....

    SvaraRadera
  2. Förlåt! Såg inte att du hunnit lägga ut ett nytt inlägg! Det är ju ytterst seriösa funderingar du har....
    Inte lätt att svara på detta. Först trodde jag mest att du hade en uppgörelse med dig själv.Men det var väl inte riktigt bara det...

    SvaraRadera
  3. Dygnsrytmen som har blivit rubbad gör säkert att du mår lite konstigt. Från det att jag blev 30 år har dagen-efter-ångesten blivit värre och värre för varje år som går. Och som du säger, det behövs inte mycket alkohol för att sätta igång det. Jag dricker inte mer än två- max 3 glas vin, det brukar vara en bra nivå för mig.

    Oj svårt det där! Hm...kanske behöver personen som irrar runt i huvudet få ett ultimatum: stanna eller gå?

    Hoppas du mår bättre snart.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej min vän.
    Hm...energitjuvar är inte bra...man behöver den för sej själv.
    Gör klart för Dej hur just Du vill ha det...sen förmedlar Du detta till den det gäller..men prata bara utifrån dina egna tankar och funderingar...sen är det upp till personen i fråga att hantera detta.Alla har en valfrihet...glöm inte det.
    Hårddisken i skallen behöver få lite "positiv input"...annars blir den överfull med negativa saker "hjärnspöken"...Ut med gammalt,in med nytt.
    Jag tror på Dej...Du e smart Helena.
    Ha en fortsatt bra dag.
    KramKram

    SvaraRadera
  5. Hej Vännen!
    Skönt att din dag började bra idag iaf och förhoppningsvis tar personen i fråga mindre plats i ditt huvud idag än igår! Jag har varit med om samma sak. År efter år efter år fortsatte en person att vägra lämna mitt huvud. Jag flyttade till GBG och han var kvar i Sthlm, det blev bättre o jag kunde glömma. Tills han var tillbaka i mitt liv igen. Jag kom över honom. För att sedan upptäcka att han var tillbaka igen. Så höll det på i nästan 5 långa år. Nu känner jag inte till din situation så bra och vad du haft för relation till ditt spöke, men jag tror ändå att jag förstår. Och jag vet att spöken kan försvinna, men att det tar tid. Det gäller att bestämma sig. En gång för alla.
    Många kramar från mig

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du har återhämtat dig nu. :-) Bästa sättet att få ut överflödiga personer ur skallen är att distrahera sig med något kul och skapa "ny historia". Knoppen hinner ju inte processa hur mycket som helst och då är det förhoppningsvis de nya, roligare intrycken som stannar kvar.

    Ska fortsätte göra en sak i taget hela helgen och se hur det går. Skriver vad jag lärt mig (OM jag lär mig något) när den är över. Det känns väldigt skönt att vara så där zen hela tiden! :-)

    SvaraRadera
  7. Den där känslan är alldeles för bekant! Jag har dragit ner på mitt alkoholintag massor av den anledningen, jag mår så himla dåligt dagen efter. Och det är ju forskat kring att man blir mer deprimerad när alkoholen försvinner ur kroppen, så det är inte konstigt att en jobbig person som irrar omkring i huvudet gör det extra snabbt just då. Ha en härlig dag!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)