tisdag 5 maj 2009

Märklig kvällsaktivitet...

Vindsförrådet som Gud glömde. Här har jag, utrustad med pannlampa, spenderat tisdagkvällen och konstaterat både det ena och det andra.
Jag har för mycket kläder. Jag äger onödigt många böcker. Jag har ett set golfklubbor som framkallar så mycket ilska att jag aldrig kommer att ta fram dem igen. Jag har en hel flyttkartong med foton som borde sorteras. Jag skulle kunna öppna loppis. Jag har en hel kartong med skor som jag hade glömt bort. Jag äger 7 dunjackor - why?
Har lite smått ångest över när jag ska ha tid att ta tag i alla prylar, men vet ni hur skönt det är nu när det iallafall är städat?

9 kommentarer:

  1. Ha ha ...tycker jag känner igen denna "syn"
    KramKram

    SvaraRadera
  2. *skrattar* ja och du var visst singel tjejen? Då kan du tänka dig hur det ser ut i vårt förråd...Jag säger varje dag att NEJ nu måste vi ta ett loppisbord. Men du kanju vara glad nu när du ordnat upp det :0)

    SvaraRadera
  3. Visst är det konstigt med detta i-landsproblem att man verkligen får ångest som känns i hela kroppen av att se hur mkt kläder (och andra prylar) det egentligen gömmer sig i garderoberna, på vinden och diverse andra kartonger o kassar hemma? Jag har samma problem som dessutom har blivit så tydligt nu under flytten. Jag bara suckar djupt och vill att hälften ska försvinna (men gärna på ett bra sätt dvs att nån annan har nytta av dem och att man helst skulle få lite betalt av iaf vissa plagg). Men jag tror iaf inte att du kommer att ha några som helst problem att sälja av någon/några dunjackor. Kram!

    SvaraRadera
  4. Åhh, men, men, men... Man kan inte äga onödigt många böcker ju.. Resten ja... Men böcker...

    SvaraRadera
  5. Oj, det var inte dåligt! Ge bort, sälj och kasta! Myrorna tar emot det mesta :-)

    SvaraRadera
  6. Du får nog lura vidare på loppistanken... jag kommer!! Eller nja, det går nog inte in mer hos oss heller när jag tänker efter...
    Kram

    SvaraRadera
  7. golvklubbor är belsebubs verktyg!
    sist jag spelade golf så slutade det med att klubbjäveln hamnade uppe i en gran..där fick den stanna

    SvaraRadera
  8. Ha ha klubbjäveln" den Du :)
    Helena...lassa på släpet och sätt kursen mot Mora...snart blir det "loppisdax" här i Mora...jag har massor att bidra med...jag tänker ha loppis i Färnäs midsommarveckan.
    KramKram

    SvaraRadera
  9. Men Gud! det ser ut att vara mitt vindsförråd! Hahaha...mitt är lika fullsmockat och man kommer knappt in....
    på tal om det..jag måste nog oxå röja lite däruppe...

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)