tisdag 26 maj 2009

Vardagslyx

I eftermiddags när jag satt vid skrivbordet på jobbet slogs jag plötsligt av en vansinnig trötthet, all luft gick bara ur mig... Tror att det är värmen på kontoret kombinerat med ett mindre skojigt projekt som är boven i dramat.

Planen efter jobbet var ett besök hos söta Johanna på Studio Paus, mitt favoritställe för att stänga Stockholms-stressen ute för en stund!
Kände mig verkligen opeppad, trött och hängig när jag klev in där, men det första jag får höra är Hej! Kul att se dig - vad fräsch du ser ut! Kunde inte komma mer lägligt. Tack!
En halvtimme senare var mina fransar och bryn färgade och fixade - så skönt! Det är en otrolig skillnad att kliva upp på morgonen á la Hollywood och nästan se sminkad ut, mot att se ett blekt spöke i spegeln.
Testa - man blir automatiskt piggare av det!

Nästa plan var att gå och träna, men när jag var 5 meter från gymdörren ändrade jag mig och gick istället in på Waynes Coffee och köpte en sojalatte. Satte mig på bussen hemåt och läste några sidor i min bok Tillsammans är man mindre ensam (rekommenderas!).
Väl hemma bytte jag om och gav mig ut på en långpromenad i regnet - underbart med syre!

Nu är det snart dags för en stund på spikmattan, lite läsning och sen sova.
En bra bloggfödelsedag.
Sov gott...och tack för gratulationerna!

4 kommentarer:

  1. Grattis på bloggfödelsedagen! Det är kul att kunna gå tillbaka och se vad som hänt och så mycket man skulle ha glömt utan dessa inlägg man gjort.

    Bryn och fransar fixade jag förra veckan, första gången på en ny salong, hoppas hon noterade tid och färg, för helt optimalt blev det inte, mer färg hade varit på sin plats.

    SvaraRadera
  2. Ha ha, att ändra kurs fem meter ifrån gymet och hamna på Waynes är ju bara för gulligt! Kan hända oss alla. :-)

    SvaraRadera
  3. Nu har jag antagit din utmaning :)Blir det bc i em?
    Hoppas att du får en toppen dag!

    SvaraRadera
  4. Håller med dig. Brynen gör mycket för ett ansikte, man ser genast piggare ut. Får man lite färg också blir det ännu bättre. Gör alltid det på somrarna, så man kan bada utan att se ut som en skunk..:)

    Åh, Tillsammans är man mindre ensam är en av mina topp tio favoriter. I allt det roliga, romantiska och enkla så finns ju ett helt ljuvlig budskap. Skit i vilka du omger dig med, om de är coola eller töntiga, om det är biologisk släkt eller familj du skapat själv. Kärlek som kärlek. Måste nog läsa om den i sommar.

    "I have no direction in my life and I've never been happier" - jag har ju alltid guppat fram och känt efter, till min bankmans stora skräck. Han vill att jag ska börja pensionsspara. :) Hur är det med dig? Är detta en inställning du nyglien fått nu efter jobbet och allt det? Är det en svår omställning? Jag tycker ändå att det låter som du mår så mycket bättre i bloggen. Inombords liksom.

    Stor kram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)