måndag 25 maj 2009

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av både Lady Thirty och Vida, två av mina favorit-bloggare!
24 frågor som skall besvaras, och jag vill självklart anta utmaningen! Har dock tagit mig friheten att översätta frågorna till svenska...fick kortslutning i hjärnan av att ha ett tvåspråkigt inlägg.
Känns lite som en Mina vänner-bok som väl mer eller mindre alla ägde när vi var små? Underbar nostalgi!

Reglerna är:
1. Svara på frågorna.
2. Ta bort en fråga du inte gillar och lägg till en ny.
3. Skicka vidare till 8 bloggare.

1. Vilken parfym använder du?
Harajuku Lovers Lil' Angel by Gwen Stefani, Provocative Woman Interlude by Elisabeth Arden och Euphoria by Calvin Klein. Inte samtidigt dock.

2. Dagens låt?
Free Fallin' med John Mayer - första låten i min iPod på morgonpromenaden...vackert!
(Spotify: http://open.spotify.com/track/05cLHUb65Na1jBi9KC2oUT)

3. Vad läser du just nu?
Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda. Underbar!

4. Dagens höjdpunkt?
Spontanbytet av kvällsaktivitet, från BodyPump till ett par glas vin med vänner på en uteservering.

5. Vad skulle du vilja lära dig?
Prata flytande spanska och sjunga.

6. Vad var ditt senaste inköp?
Ett par solglasögon från Peak Performance.

7. Vad är ditt favoritdjur?
Katter, utan tvekan. Har alltid haft katt och saknar det nu när jag bor i stan sedan 10 år tillbaka...

8. Vad är ditt viktigaste mål för tillfället?
Svårt att svara på...men jag vill må bra, inte känna mig stressad och kunna ta vara på nuet. Inte alltid lätt men så underbart när man lyckas!

9. Vad tycker du om personen som skickade frågorna till dig?
Känner ingen av dem, men gillar dem båda ändå! Lady Thirty för de underbara illustrationerna och Vida för hennes fantastiska livsråd och glädje!

10. Vilken är din ögonfärg?
Blå.

11. Om du kunde ändra något hos dig själv, vad skulle det vara?
Jag jobbar för fullt med allt det jag vill ändra, det finns inget som är omöjligt att genomföra.

12. Om du kunde vara var som helst i världen de kommande timmarna, var skulle du då vara?
I famnen på någon som älskar mig.

13. Vad värdesätter du hos dina vänner?
Ärlighet, omtanke och humor.

14. Vad är dina sommarplaner?
Jobbar min sista dag i mitten av juni, sen har jag inga klara planer. Sommarlov hemma i Dalarna står dock högt på önskelistan.

15. Vilket är ditt drömyrke?
Svårt...men när jag var liten ville jag bli frisör eller kassörska på ICA. Har inget direkt drömyrke nu, funderar fortfarande på vad jag vill bli när jag blir stor...

16. Vilket av plaggen i din garderob är din favorit?
Alla mina mysbrallor och mina duntofflor. Det kan omöjligt finnas något skönare.

17. Vad får dig att gråta?
Allt. Jag gråter ofta och det krävs väldigt lite för att jag ska fälla tårar. Gråter dock av glädje oftare än av sorg.

18. Nämn tre saker som får dig att le.
Min vän, min lillebror och kramar.

19. Om du fick tre önskningar, vad skulle det vara?
Fred på jorden, en frisk planet och tre nya önskningar.

20. Vilka är dina favoritserier på tv?
Har inga, följer inte en enda serie. Hade jag fått frågan för 15 år sedan hade jag listat upp varenda såpopera.

21. Vad har du på dig just nu?
Favoritmysbrallorna från A&F, knälång hoodtröja från Peak Performance och mina bästa duntofflor med innersula av fårskinn. Fancy som sjutton!

22. Vilket är ditt favoritgodis?
Skumbjörnar och saltlakrits.

23. Vem är din modeförebild?
Har ingen...vilket kanske syns då och då på min klädstil...

24. Vilken var den senaste filmen du såg?
State of play på bio. Bra film!

Passar nu frågorna vidare till:
Åsa
Bumbi
Miss Agda
Lisa
Mia
Katinka
Claudia
Emelie

7 kommentarer:

  1. Åhh, tack Helena! Utmaningar sitter aldrig fel. Tar den någon dag i veckan nu!

    SvaraRadera
  2. Syns på din klädstil? Du klär dig bra som du gör! Plus att du verkar vettig efter att läst din blogg. Skönheten kommer inneifrån den som varar iallafall!

    SvaraRadera
  3. Jag kikar in igen ikväll eller imorgon för utmaningen. Idag tänkte jag försöka pria att komma iväg till gymmet innan jobbet.
    Ha en underbar dag i solen!

    // Pernilla

    SvaraRadera
  4. kul att du antog utmaningen :)
    intressant läsning!

    kramelikram

    SvaraRadera
  5. Roligt! Självklart ska jag anta utmaningen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Roligt att läsa mer om dig...vet du vad. Du läser just nu en av mina absoluta favoritböcker. Den är fantastisk.

    SvaraRadera
  7. jag lovar inte när men jag ska hinna med den. absolut!

    kram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)