lördag 16 maj 2009

Utmanad!

Söta Katinka har utmanat mig att dela med mig lite mer av mitt liv...och är man uppe för tidigt en lördagsmorgon kan det väl passa bra att ägna sig åt att svara på lite frågor..?
Håll tillgodo.

Vad äter du mest för mat?
Enkelt. Halvfabrikat är bannlyst i min kropp, med vissa undantag såsom extrem hunger när inget annat finns att tillgå eller ovanligt hög alkoholhalt i kroppen.
Rena råvaror gör mig glad. Helst ska det vara tonfisk, lax, grönsaker, frukt och rotfrukter. Kan nästan döda för en grillad tonfiskfilé eller en ugnsbakad lax med färska, kokta rödbetor. Toppa med granatäpple och du har mig som i en liten ask.
På kalas, är du den som sitter kvar vid bordet eller hjälper du till att duka av?
Dukar av. Inga tveksamheter och inga konstigheter. Däremot gillar jag inte när mina gäster gör detsamma. Dubbelmoral.
Var sitter du mest och bloggar?
I köket. Min laptop bloggar bättre än jobbdatorn. Har inte tagit steget till mobilbloggning ännu, men jag är snart där tror jag. Det är ju 2009 liksom.
Köper du ofta trisslotter?
Nej, extremt sällan. Har däremot två oskrapade som sitter på mitt kylskåp sedan några veckor tillbaka, de viskar att jag är miljonär snart. Måste dock skrapas i sällskap av båda mina bröder eftersom vi äger dem tillsammans. Vinst inlöses senast 1 nov 2009, så vi bör planera en date snart känner jag.
I vilken stad eller vilket land har du tillbringat din bästa semester?
Omöjligt att säga en plats, men ska försöka. Koh Phi Phi, Thailand. Hainan Dao, Kina. California, USA. Gili Trawangan, Indonesien. New York, USA. Sousse, Tunisien. Toronto, Canada. Islas Galapagos, Ecuador. Nej, det går inte. Jag säger Tellus.
Vilken TV kanal tittar du helst på?
Ja du...jag vet inte ens varför jag lade pengar på en 42" jättefin Samsung. Den blev en fin detalj i lägenheten iallafall, det får vara skäl nog, om än en efterhandskonstruktion. Tittar på tv max 3 timmar i veckan, oftast mindre.

Miss Agda, Solli, Vida, Claudia och C - vill ni vara med?

6 kommentarer:

  1. Antar utmaningen - såklart!
    Varnar dock redan här att det kan bli en del snarlika svar... "Inga händer i Froängen"!

    Kramen

    SvaraRadera
  2. Vilken globetrotter du varit(och är?)!!! Härligt!!
    Hoppas du haft en bra helg så här långt!! Kram!

    SvaraRadera
  3. Antar solklart utmaningen. Jag gillar utmaningar :) Vi får se när den dyker upp hos mig.

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Mobilbloggning är löjligt enkelt. Kör hårt!

    P.S Apropå födointag. Äter du godis?

    SvaraRadera
  5. Ja, jag ser fram emot mobilbloggning och diverse spännande inlägg av den arten också. Inte för att jag kan själv, men ändå...

    SvaraRadera
  6. du har verkligen varit o rest över hela världen :-) Kul!

    Jag återkommer med mina svar i veckan!

    Kram!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)