måndag 11 maj 2009

Sömnlöst...

Det är en månad kvar nu. En månad. Sen är det dags att lämna skrivbordet på jobbet efter drygt fem år. Ena dagen känns det fantastiskt spännande, andra dagen är jag bara rädd och funderar på om och hur allting kommer att lösa sig.
Största delen av natten till idag gick åt till just det - fundera. Tyvärr går funderingar och sömn inte hand i hand, vilket innebär att jag har varit vaken mer än jag sovit.
Därför jobbar jag hemifrån idag, iklädd mysbrallor och tofflor. Har bjudit mig själv på en god frukost, Spotify spelar Milow och jag vet att jag kommer att få otroligt mycket gjort idag. Inga kollegor som stör, inga ljud som stör mitt fokus. Det är bara jag, min dator...och mina funderingar.
Ha en fin måndag...
Världens godaste frukost - päron, banan, apelsin, jordgubbar och björnbär. Toppa med valnötter, pumpakärnor, kokosflagor och kanel. Kokt ägg och islatte.

5 kommentarer:

  1. Sömnlös...ja nåt e roligare.
    Idag bär det av Siljan runt...solen skiner lite i alla fall:)
    Hoppas Du får en bra dag där hemma..
    KramKram

    SvaraRadera
  2. Förstår verkligen att du funderar mycket! Men som du säger så kommer det att lösa sig, det gör det alltid.
    Vilken lyxig frulle, mums!!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Kramar i massor sötast!
    Tänker på dig och är jätteglad att vi ses en sväng i kväll!

    Love

    SvaraRadera
  4. Har du ett nytt jobb på lut? Eller ska du frilansa eller blir du arbetssökande?

    Jag kan tänka mig känslan av alla möjligheter som skulle öppna sig, det skulle vara fantastiskt spännande (jag som vill göra vad jag vill, varje dag...). Det är ju bara detta med det ekonomiska, men ibland är det konstigt med sånt också; det löser sig, på något konstigt vis.

    Jag önskar dig lycka till! :)

    SvaraRadera
  5. Varmt lycka till... ska bli spännande att se var du hamnar även om jag vet hur det är att oroa sig för vad allt ska leda till..

    Ha det underbarast!

    Liv

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)