tisdag 24 mars 2009

Elegy...


...betyder översatt till svenska sorgesång eller klagosång.
Jag ville se filmen redan när den gick på bio, men av någon anledning kom jag aldrig iväg (som med så många andra...).
Nu har jag ju legat hemma sjuk i två dagar så jag bestämde mig för att se den.
Vilken film! Penelope Cruz och Ben Kingsley är båda helt fantastiska i sina roller och jag har svårt att tro att någon kan lämnas oberörd.
Man inser efter att ha sett den att kärleken är större än livet självt och att det inte finns några begränsningar för var och när den slår till.
Så vackert men samtidigt så skrämmande...

5 kommentarer:

  1. Ja jag har funderat på Asics kayano också, ska testa! Tack för tipset! =)

    OCh för filmtipset, om man nu nån gång har tid för att se nån!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset... kan inte minnas att jag ens hört om den men det säger väl mer om att jag har mindre koll..

    Ha det gott!

    Liv

    SvaraRadera
  3. Den låter ju jättebra! Sånna filmer om kärlekens betydelse kan vara bra att se ibland:) ska se den snarast:)

    SvaraRadera
  4. Tack för filmtipset!! :o)

    SvaraRadera
  5. Jag vill se den med! Regissören är en favorit och precis som du säger de skådisarna - man vet att man inte kan bli besviken. Vi verkar ha ungefär samma smak i film..:)

    Stor kram

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)