lördag 28 mars 2009

Rise and shine!

Sitter äntligen med min goda frukost efter en smått rekordlång morgon...
Vaknade redan vid 03.30 av att grannen hade efterfest (ingen ovanlighet...). Lyckades mot alla odds somna om, men vaknade igen en timme senare av att måsarna hade möte utanför balkongen.
Somnade om, men en halvtimme senare kom tidningen. Man kan inte gå upp klockan 05.00 en lördag, det förstår t.o.m. jag, så det vara bara att vända på sig och stänga ögonen igen.
Strax innan 8 kom ett gulligt sms från min bästa vän (skräll att hon var vaken - heja!) och då insåg jag att det bara var att gå upp.
Gråare än gråast utanför fönstret, men drog på mig varma kläder och min största mössa över mitt sedan igår nyklippta hår, och tog en 45 minuters omväg till affären för att få lite luft. Finns det något bättre än att rensa huvudet med lite syre innan frukost?
Nu sitter jag här och ser fram emot dagen som jag hoppas spendera med C och lite shopping på Söder. Skönt med en dag utan krav och stress.
Imorgon är en välplanerad dag med lååånglöpning och förberedelser inför ett spännande jobbmöte på måndag - håll tummarna!
Är dessutom inte helt nöjd med min nya design av bloggen, jobbar vidare...

3 kommentarer:

  1. En promenad innan frukost är superhärligt! SJälv blev jag väckt strax efter kl 6 av en pigg dotter, en aningen tidigt tycker jag. Fick slumra lite efter hennes frukost så det var oK.

    Ha en fin dag!

    KRam

    SvaraRadera
  2. Tack tack!
    Ja, man blir lite nervös inför såna långa pass =)
    Lycka till med ditt mastodontpass imorgon!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du har fått till en skitsnygg header... jag måste oxå ta mig tid att lära mig hur man gör en "egen"..
    Sv: Jahapp, då förstår jag hur jag kunde bli fru Muntergök i morse!!! Men shit vad jag har fått saker gjorda härhemma och klockan är bara kvart över elva!!! I bästa fall brukar jag ha kommit ur "nattkläderna" vid den här tiden.. Så jag tackar!! Smitta mig igen nästa lördag, det blir skitbra det här.. ;o)

    Det blir nog stan en sväng och tvätt efter tvätt efter tvätt.. :o)

    Ha en skön och vilsam lördag!! Kram!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)