måndag 23 mars 2009

Kroppen...hallå!?

Något har hänt med min kropp.

Det började i lördags...kände mig liksom ovanligt hängig, trött och orkeslös, trots en otroligt lugn dag med sovmorgon, lugnt strosande på stan och bio.

Igår var jag på M&M Funktionell Turné 2009, och meningen var att fem träningspass skulle klaras av under dagen. Jag kände mig ändå rätt stark, Functional Moves och Spinning Challenge klarades av utan problem, liksom lunchen och efterföljande föreläsning.
Ungefär en halvtimme in i det tredje passet blev jag plötsligt vansinnigt trött, yr och konstig i kroppen, så jag satte mig på sidan och åt lite och drack massor med vatten.
Det fjärde passet var bara att glömma, fick sitta bredvid och titta. Kul på sitt sätt i och för sig...
Femte och sista passet var en yogainspirerad stretchklass i 75 minuter. Underbart skönt, men när jag kom på mig själv med att ha somnat i lotusställning förstod jag att allt inte stod rätt till i kroppen.

När jag kom hem och äntligen fick i mig middagen var det någon som tryckte på OFF. Helt slut, kände mig som en urvriden disktrasa och somnade i soffan klockan 21.
I morse var det bara att lyda när kroppen sa till mig att den inte ville gå till jobbet, den ville vara hemma och vila.
Nu är hela jag konstigt slut, ögonen är sömniga och jag är konstant hungrig.

Någon som har en diagnos?

1 kommentar:

  1. Men nej.... Diagnosen är nog bara att du har någon typ av infektion i kroppen och när du ändå tränade 2 pass på morgonen så blev kroppen extratrött. Bara att lyssna på kroppen och VILA.

    Jag kan säga att jag spydde på löppasset efter 6km LUGN jogg igår (!!) så här var inte heller allting som det ska vara..... Idag känner jag mig dock OK (förutom att lägenhetsförsäljningen som inte går så bra just nu/än gör mig nervös och därför lite illamående), men tänker ändå vila idag.

    Krya på dig!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)