lördag 26 december 2009

En annan dag

Jag sitter på bussen tillbaka till Stockholm. Julen är i stort sett över för den här gången och jag känner mig mer än nöjd. Men hur mysigt det än är att vara ledig och ha oplanerade dagar så kan jag bara konstatera att jag är en människa som någonstans ändå gillar rutin. Planering, vardagar och koll på läget.
En del av mig säger att det är en extrem rastlöshet som bor i min kropp, att jag inte kan vara borta från mitt hem och min stad mer än ett par dagar utan att känna en smått oro.
En annan del säger att jag har en förmåga att värdesätta allt i livet, inte bara de lediga helgerna och mina få veckor semester, utan även de "vanliga" dagarna. Dagarna med en väckarklocka som ringer, ett jobb som skall göras och en tvättstuga som pockar på uppmärksamhet.
Tror kanske någonstans att det är en härlig blandning av allt.

Min jul har verkligen varit hur skön som helst. Jag har bott i mysbrallor sedan jag kom upp till Dalarna, ätit en massa gott, haft massor med tid för reflektion och eftertanke, och låtit mina träningskläder ligga orörda i väskan. Kroppen känns mer utvilad än på länge och jag ser fram emot att komma till stan, åka hem och dra på mig tränings kläder och sticka till gymmet (som jag tackar för att de har öppet till 20..!).
Planerar en julmatsfri middag hemma, ett skummande bad och en bra film tillsammans med min stickning. Kan inte tänka mig att sätta punkt för årets jul på ett bättre sätt.
Foto privat. Årets dalahäst, nummer 31 i samlingen...

5 kommentarer:

  1. Tack för Julen 2009 :)
    Ja visst e de härligt med rutiner...lediga dagar e mysigt,men visst e de skönt,när en vardag kommer.
    Snart nytt år...ett förändringarnas år har jag lovat mej själv:)
    Ha en bra resa ner till "kungsbuder".
    KramKram

    SvaraRadera
  2. Mm.. visst är det skönt att vara en person som uppskattar vardagen! En av de bästa egenskaper man kan ha tror jag.

    Ha en riktigt skön kväll!

    SvaraRadera
  3. Det låter härligt Helena. Vilken fin Dalahäst du har fått. Hoppas att du får en fin mellandagsvecka och att vi ses på det nya året. Kramar från familjen Ehrnholm ;)

    SvaraRadera
  4. Det låter verkligen som om du haft en underbar jul; precis så som det ska vara.
    Men precis som du säger, är det ganska skönt att komma tillbaka in i rutinerna igen. Jag började jobba idag och det var faktiskt riktigt skönt :)
    Stor kram till dig

    SvaraRadera
  5. Å jag gillar verkligen att vara ledig och inte ha rutiner några dagar. Min jul har varit särdeles skön och jag stannar en hel vecka till här i Dalarna vilken känns så skönt! Varm kram till dig!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)