torsdag 24 december 2009

Kontraster

För ett år sen fick en plastgran på Schiphol Airport i Amsterdam skänka mig lite julstämning. Mitt livs resa tog sin början och tre underbara veckor spenderades tillsammans med lillebror i Ecuador. Självklart blir jag otroligt nostalgisk när jag tittar på mina knappt 1300 foton från resan, men i år känns det verkligen så rätt att vara med familjen.
Sitter nu hemma hos min älskade moster med frukosten i magen och mår som en prinsessa. Barnen går runt i morgonrock och tofflor, lurviga katten sover på soffan och jag har ett totalt lugn i kroppen. Jag mår så bra nu.

Önskar er alla en underbar julafton, det är ni värda!
Foto privat.

9 kommentarer:

  1. God jul söta söta!!

    Det enda jag ångrar från min Ecuadorvistelse och Sydamerikaresa var att jag inte tog ÄNNU fler bilder. Och att digitalkamerorna var så pass nya då att jag inte hade någon. Men visst är det FANTASTISKT där. Har lovat mig själv att åka tillbaks och hälsa på familjen. Och då blir det även en tur till Galapagos, vilket jag aldrig gjorde när det begav sig.

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ha en riktigt underbar jul! :-)

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en riktigt GOD JUL!!!!

    Kramar från Veronica

    SvaraRadera
  4. Att hitta stunder, minnen, ögonblick som gör en nöjd oavsett vart man är är en fin konst dom jag tror att du bemästrar bara du är uppmärksam på den som nu :). God jul på dig och ha fler fina mysiga dagar!

    SvaraRadera
  5. Jag har också tillbringat en julafton där.. då styrde jag mot Mexiko...

    SvaraRadera
  6. God Jul i efterskott!
    Varm kram från Liv

    SvaraRadera
  7. Hoppas du har haft en riktig underbar jul! Och att du fått allt du önskat dig :-)
    STOR KRAM!

    SvaraRadera
  8. Hoppas din jul varit härlig! Och vad mysigt det ser ut att sitta där under granen! Längtar till mars och Prag :) Kram!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)