måndag 7 december 2009

Jag vill somna om...

Tro det eller ej, men jag vill faktiskt det. Somna om. Jag vet, ni har förmodligen aldrig hört mig säga det förut, och ska jag vara ärlig är det rätt ovant att säga. Jag förstår inte, men idag är jag så ofattbart seeeeeeeeg och vill bara krypa tillbaka ner under täcket och drömma.
Kan det vara för att himlen är gråare än grå och känns som att den väger ett ton?
Kan det vara för att mina drömmar var extra bra och skönt verklighetsfrånvända?
Kan det vara för att jag för ovanlighetens skull har sovit åtta timmar och att det faktiskt är för mycket för mig?
Oavsett vilket skulle jag bara vilja öppna balkongdörren, ta en bok och krypa ner igen. Läsa en sida eller två för att sedan låta ögonlocken falla ner och bara somna. In my dreams.
Verkligenheten säger upp och hoppa, låter mig komma ihåg att det är dags att piggna till, dricka upp kaffet och dra mig mot stan för kilometerintervaller på löpbandet och ett extra långt arbetspass - heja måndag!

If you rest, you rust. ~ Helen Hayes

11 kommentarer:

  1. Själv har jag hostat mig genom natten och var glad när klockan äntligen sa att det var dags att gå upp.

    Hoppas du får en fin måndag!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Heja måndag och heja Helena! Blir det något combatpass denna vecka? KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Heja måndag! Men kunde det grå taket på himlen luckras upp eller?! Kram på dig!

    SvaraRadera
  4. Hm...somna om ville jag me i morse...hu så mörkt de va ute.Regnet strilar ner,från en mer än grå himmel.
    Men som sagt...vädrets makter rår ingen på, hur gärna man än vill.
    Snart e de jul, ledig 4 dagar...de e verkligen nåt att se fram emot.
    Ha en bra dag min kära:)
    Bamsekram från ett grått o snart mörkt Mora.

    SvaraRadera
  5. Stockholm hälsar tillbaka i samma gråskala.

    SvaraRadera
  6. Mörkt när man vaknar och mörkt när man kommer hem, inte roligt alls. Kram

    SvaraRadera
  7. Själv så sliter jag mot jetlaggen och försöker hålla mig vaken.. imorse trodde jag på allvar att jag inte inte skulle komma upp. Varm kram från Liv

    SvaraRadera
  8. knasliv som är förvirrad har varit runt på massa bloggar som hon följer men satt spår som julswappen.. sorry för det...

    kramen

    SvaraRadera
  9. Det der kender jeg! Men, efter en god træning, så er man frisk igen!
    Kram

    SvaraRadera
  10. God kväll!

    Hoppas nu din måndag blev tillfredställande med både jobb och träning! Ja, det är verkligen en mörk årstid nu. Det är faktiskt svårt att undvika att påverkas lite av det. Men det har sin charm också :-)

    Får jag fråga, vad jobbar du med?

    Ha en super-bra kväll!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  11. Veronica - jobbar som recpetionsansvarig på ett gym. Trivs som fisken i vattnet! :)
    Ha en bra kväll du med!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)