söndag 6 december 2009

Ofrivillig men otippat skön vila

Jag är så stolt över mig själv!
Efter allmänna påtryckningar från en och annan kollega toppat med en minst sagt smärtsam timme (tendens till löparknä...aj aj aj!) på massagebänken i torsdags gav jag mig f*n på att jag skulle vila från träningen hela helgen.
Nu har det blivit söndag kväll och antalet träningsminuter sedan i torsdags är faktiskt noll. Jag känner mig ovanligt pigg i kroppen och vansinnigt peppad för en ny vecka med en massa träning och annat skoj!
Vila är ju såhär i efterhand helt klart underskattat och jag ska göra mitt yttersta för att även i fortsättningen få in mer än bara en träningsfri dag i veckan, hur rastlös jag än är och hur svårt det än känns att leva utan endorfinruset som är totalt beroendeframkallande...
Knepet för en människa med myror i brallan som jag är att hitta något annat att distrahera sig med, och det är väl antagligen därför jag snart har en halv kilometer lång stickad halsduk i soffan (lovar att visa när den är klar!). Bättre än överträning iallafall, har jag hört.

* Sov gott mina vänner, och happy andra advent! *

5 kommentarer:

  1. Vila ÄR underskattat!
    Snart kan du ha ena ändan av halsduken hemma hos dig och jag tar andra ändan hemma hos oss genom fönstret :)

    SvaraRadera
  2. Vila måste man sötis! När Du är less på att sticka halsdukar så får Du börja sticka sockor :)

    SvaraRadera
  3. Haha, jag är exakt likadan - så sjukt mycket myror i brallan att det är jobbigt! Sockor var ju ett kanontips, du kan få fixa ett par med klös åt mig ;-) Kram!!

    SvaraRadera
  4. Vilotimmarna är väl investerade i lååååååång hälsa och hel kropp! :)

    SvaraRadera
  5. Det där med vila Är knepigt, lyckas glömma bort och inte ha tid med vilodagar. Bra att du lyckades!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)