fredag 11 december 2009

Hur tänker man...

...när man vet att det är julfest ikväll och ändå bara sover 4 timmar? Blir så trött på mig själv...
Sover verkligen alldeles för lite nu, är för rastlös för att lägga mig och tycker att sömn är slöseri med livstid. Inte bra, jag vet, men jag har verkligen svårt att komma ur spiralen...och kan förvarna släkten redan nu att julen kommer att spenderas mer sovande än vaken (inget nytt under solen...).

Någon som har bra tips på hur man börjar uppskatta sömnen och kommer i säng (trots att man inte har någon att dela den med...) i bra tid på kvällen?

5 kommentarer:

  1. Knepigt det där. Jag önskar att jag inte behövde sova så mycket, det hade varit perfekt med ett sömnbehov på 4-5 timar. vad mycket man skulle hinna med varje dygn!

    Några bra argument för att sova som jag brukar tänka på är: bättre återhämtning, bättre motståndskraft/immunförsvar och man åldras inte lika snabbt.

    Ha det så kul ikväll på julfesten.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Klockan tio, lägg spikmattan i sängen och lägg dig på den. Minst en timme. Sen puttar man bara undan den och fortsätter att sova. Jag går och lägger mig vid tio varje kväll - älskar att sova :)

    SvaraRadera
  3. Som bebismamma har jag ju inte riktigt samma problem... Men det är nog bra om du slappnar av mer, tar det lugnare och varvar ned, så att inte kroppen är uppe i varv hela tiden. Vila?

    Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Jag tycker oxå att det är trist att sova, men jag vet att det mesta blir ännu mer trist om jag inte sover åtmintone 6 timmar varje natt, så det är bara att försöka få till det...

    Angående stickning så är jag helt besatt nu, får plåstra om ena pekfingret snart för det börjar bli slitet! Haha. Har grejat två strumpor, de är inte lika dana men det är inte mina fötter heller.... Det är störtroligt! Svårt att sluta på kvällarna och gå och lägga sig dock...

    Kram och ha en FANTASTISKT rolig julfest!

    SvaraRadera
  5. Ibland hamnar vi i dåliga spiraler. Vi har svaren själva och vet vad vi behöver. Problemet är bara att omsätta det i praktiken.

    Kanske börja med att hitta en riktigt bra bok som du kan varva ner med i tid innan läggdags. Det brukar fungera för mig. Ögonen ramlar ihop till slut ;)

    Lycka till !

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)