fredag 25 december 2009

Tomhet

Är det bara jag som känner att juldagen är lite vemodig?
Julen för mig är liksom tiden innan och sedan själva julafton. Mellandagarna känns bara onödiga och för min del kan det gärna bli nyårsafton (längtar!) direkt.
Tror att jag ska lyda kroppen, parkera mig i soffan med mina stickningar och bara vägra krypa ur mysbrallorna på hela dagen. Göra det bästa av situationen liksom.
Foto privat. Juldagen 2008 ägnades åt att underskatta den sydamerikanska solen som tydligen var rätt stark trots molntäcket i Quito...

10 kommentarer:

  1. Jag hoppas att du haft en riktigt fin julafton och att kommande dagar bjuder på mycket lycka och glädje.

    Stor kram och god fortsättning

    SvaraRadera
  2. Låter som en riktigt mysig dag ju! Själv gillar jag mellandagarna just för att de tillåter en att göra ingenting. För mig betyder det att läsa, men ditt stickande inspirerar mig. Kanske skulle ta och sätta igång med en ny hobby?

    SvaraRadera
  3. Ellinor - detsamma till dig! :)
    Oroshjärta - OM jag hade bränt mig...aj aj aj...
    Ulrika - ge stickningen en chans, det är en helt underbart tidsfördriv! Har tre halsdukar på gång samtidigt nu... :)

    SvaraRadera
  4. Jag håller med julen är som bäst innan men jag gillar mellandagarna också för häng och relax. Julafton är bara en massa göra.
    Tänkte ge mig på stickning med farmor men skippade det då jag inte skulle ha tid att läsa eller åka skidor då.
    Ska bli skoj att se resultatet av din stickningstid :)!

    SvaraRadera
  5. Jag älskar både jul mellandagar och julafton. Jag tycker att mellandagarna ger möjlighet till eftertanke och det är så skönt att bara vara.

    SvaraRadera
  6. Hej Fina! Hoppas att tomheten blivit lite mindre nu. Jag plockar fram en bok när det känns tomt. Jag har mest sett denna jul som en möjlighet till att slappna av och tänker inte så mycket om det är julafton, juldag eller en "vanlig" mellandag, men jag förstår din tomhet, för så har jag också känt ibland.
    Skickar en massa kramar!

    SvaraRadera
  7. God jul fina du!

    Nog kan det kännas lite tomt alltid, något man sett fram emot är lika plötsligt över. Men nu är du ju hemma i dalarna, bara att njuta! Stickning i soffan låter som en fantastiskt lagom aktivitet, skulle ha gjort det samma om inte garnet vore slut... 12 nystan är på väg med posten, bara att hålla ut!

    Många julekramar!

    SvaraRadera
  8. Det är inte bara du...
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  9. Jag känner inget vemod just juldagen. Då har jag fullt upp med matsmältningen. :)
    Däremot avskyr jag nyår. Ger mig fruktansvärd dödsångest och jag känner hur livet rusar på och det finns så mycket kvar att hinna med. Otäcka sorgsna ångestfyllda tankar. Usch, tycker inte om nyår alls.

    Kram och god fortsättning
    //Mia

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)