måndag 7 december 2009

Konsten att vända en dag

Vaknade med kudden fastlimmad på kinden och ville verkligen inte gå upp....men så hände något med den här måndagen, måndagen som jag kände att jag lika gärna kunde stryka ett streck över redan innan den knappt hade börjat.
Bjöd mig själv på en underbar frukost och gott kaffe.
Åkte till jobbet med skön musik i öronen.
Klev upp på löpbandet och slog mitt personliga rekord på 5 km.
Åt en god sushi med mina härliga kollegor.
Fick ett kul mail som gjorde mig nervös och glad på en och samma gång (och vips var onsdag fm fulltecknad i kalendern...hjälp!).
Jobbade och träffade en massa trevliga kunder.
Tog en promenad hemåt med min bästa vän som sällskap i telefon.
...och nu har jag precis avrundat kvällen med lite kvällsmat och ska snart krypa under täcket, mer än nöjd med den här måndagen.
Ibland blir det verkligen inte som man har tänkt sig, men det är inte alltid till det sämre, snarare tvärtom.

Sov gott alla små stjärnor där ute...
Foto privat. Min busshållplats för en vecka sedan. Please, ge mig kylan tillbaka...

9 kommentarer:

  1. Vad underbart! Blev förvanad att se att du hade svart att komma upp i morse :)

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Lisa...ingen var mer förvånad än jag... :)

    SvaraRadera
  3. Tack snälla för att du svarade (jag har undrat) :-)
    Receptionsansvarig låter verkligen som ett jätte roligt jobb och ett jobb som passar dig helt perfekt!!

    Åh vad bra att måndagen tog sig den vändningen som den gjorde....underbart!

    Önskar dig nu en fin-fin tisdag!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  4. åh så härligt! ska försöka tänka så idag :)
    hoppas din tisdag blir minst lika bra!

    SvaraRadera
  5. Visst är det skönt när det vänder!

    SvaraRadera
  6. Det blev ju en jättebra början på veckan :)

    Snö och kyla vore fint!

    SvaraRadera
  7. Man ska aldrig döma ut en dag så där direkt, för vad som helst kan verkligen hända. Med ett öppet sinne så kan den trista morgonen förvandlas till en av de bästa dagarna!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Vad härligt att det vände!! Blev lite nyfiken på vad det är för spännande som händer på onsdag.... :) :)
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Vad mycket roligt som har hänt! Och SPÄNNANDE! Man blir ju nyfiken ju :) KRAM!

    SvaraRadera

Ja, lämna gärna ett spår efter dig! :)